DET FULGTE UVÆR ETTER MEG HJEM

Jeg har vært avgårde i hele dag. Været har vært veldig varmt.  Da min mor og jeg gikk ut av bilen i Drammen var det som stige rett ut i sydenvarme. Så deilig.  Jeg skriver mer om turen i morgen.

I allefall…det ble egentlig for varmt utover ettemiddagen. Så min yngste sønn og jeg fant ut at vi måtte ta bilen og finne vann for å avkjøle beina i det minste. Det fant vi fort.  1 minutt med bilen, og vi var nede ved elva og vassa til knes. Godt og avkjølende. Litt kaldt med en gang, men ikke så lenge. Da kunne vi fint stått der en time til avkjøling. 

Selfie med Hokksund camping litt på halv tolv på andre siden av elva. 

 

Her ser du litt bedre. Da linselusene har fjernet seg fra rampelyset. 

Legg merke til knallværet. Det hadde jeg hele veien hjem.  Men det var ikke mange minuttene etter at jeg hadde satt meg ned ute, før mannen sa det var svart himmel nedover der jeg nettopp kom fra. Han syns han hørte torden i det fjerne også. Og det stemte det.. uværet kom.

 

Det buldra godt ei stund. Og det regnet “stjerner”. Det så i hverfall sånn ut, for sola skinte på de store regndråpene mot den mørke himmelen. Jeg så et skikkelig lyn også. 

Jeg koser meg under tak på uteplassen i sånt vær. Mannen måtte gå inn med Dino. Dino syns ikke det er noe morsomt i det hele tatt.

Ikke lenge etterpå sluttet regnet og regnbuen viste at det ligger ei kiste med gull hos naboen… den kan vi lete etter i morgen.

 

Ha en fortsatt fin kveld😗

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg