Det frister ikke med mat i varmen.

Det må nesten bli kveld så sola blir borte bak åsen, før jeg har lyst på noe å spise i denne varmen. Magen har lyst på mat, men det er ikke mye som frister hodet.

I dag syns jeg det er enda varmere ute enn det har vært. Ikke ei sky på himmelen og helt vindstille.

Jeg klarte noen knekkebrød med brunost og det hjemmelagede syltetøyet av rabarbra og jordbær langt på dag. Det ble frokost og lunsj i ett.

Det smaker i hvertfall litt av det syltetøyet, og knekkebrød er lettere å få i seg enn brødskiver nå om dagen syns jeg. Safta mi går også unna i varmen.  Det står ei ferdigblandet  mugge klar i kjøleskapet hele tiden.

 

Jeg har brukt noen kg av rabarbraen i år. Det er jeg glad for. Jeg kommer til å fortsette å bruke den til litt hvert resten av sommeren også.

 

Jeg skal bort å vaske på badeplassen i kveldinga. Før det tror jeg at jeg skal tilbringe resten av dagen inne. Legge meg rett ut og høre på ei lydbok. Det er rett og slett for varmt å gjøre noe annet.

Jeg kan ikke si annet enn jeg gleder meg til 2-3 dager med regn over helga. 

Kos deg med resten av dagen😚

9 kommentarer

Siste innlegg