Det har blitt hvitt ute…hat!

Søndag 7. November, og det har snødd i natt. Jeg vil ikke ha snø. Jeg vil ikke ha kulde og kaldt hus. Det er hat!

Nå har jeg måttet sette på varmen med en en ovn som sluker strøm, i tillegg til å fyre i ovnen i den andre stua. Jeg får snart slå av ovnen som går på strøm og heller sette meg under dyna med strikketøyet ei stund.

Jeg var sliten og trøtt da jeg kom hjem i går, men jeg klarte å holde meg våken og begynne såvidt på et nytt sokkepar. Hadde ikke lyst til å legge meg klokka ni, selv om jeg kanskje burde gjort det. Det ble dårlig med søvn utover natta.

Jeg prøver fortsatt å forholde meg til én dag av gangen. Ingen vits i å tenke så mye lenger enn det. Dagene blir som de blir uansett. Jeg skal kun konsentrere meg om dagen som er her og nå. Leve i nuet heter det så fint. Og det er vel akkurat det man bør gjøre.

Lag deg en så fin dag du kan….her og nå😚

 

14 kommentarer
    1. Snøen lar vente på seg her i Oslo, heldigvis 😊 I stedet regner det og er +2C ute, og det er ordentlig huskaldt så panelovnen i stua og på soverommet mitt er skrudd opp for en god gjennomvarme.

      1. Jeg håper den forsvinner igjen. Det ligger ikke noe på veien i det minste.
        I dette huset må det både ved og strøm til for å få en god varme. Det er ikke så ille her akkurat nå 😊

    2. Det er så viktig, det å nyte dagen i dag. Jeg har blitt flinkere til det, og øvelse gjør mester. 😉
      Her er det også hvitt i dag, men det er rim. Med noen kuldegrader og sol synes jeg det er flott. Klarer ikke hate hverken snø eller kulde, for jeg synes det er så vakkert. 😀
      Men her har vi investert i varmepumper, både nede og oppe, så det gjør så utrolig mye for komforten, i tillegg er det mye billigere på sikt enn panelovner. Vi fyrer også med ved. 🙂
      Ha en fin kveld!

      1. Jeg prøver så godt jeg kan å ta en dag av gangen. Leve her og nå. Det er bare så lett å glemme det bort og stresse med hva man skal eller skulle gjort både nå, i morgen, eller senere. Jeg trenger visst å øve meg jeg også😊
        Det finnes ikke varmepumper i dette huset. Kan tenke meg det er godt å ha. Og jeg er enig med deg at det er pent å se ut vinduet når det er vinter. Men jeg liker ikke å være ute da, og ikke liker jeg kulda🤤
        Fin kveld til deg også😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg