Det er 1. søndag i advent, og jeg stresser ikke.

Jeg er merkelig rolig i dag. Selv om det er 1. søndag i advent, klarer jeg å kose meg i steden for å stresse. Jeg er fornøyd med det lille jeg har gjort i dag.

Vinduene i den ene stua er pusset, og stjernene er hengt opp. Det ser koselig ut der inne nå. Grønnsåpelukten får komme i morgen. Det rakk jeg ikke før mørket snek seg på.

Mannen fikk nemlig besøk mens det ennå var dagslys. Og hvor ble de sittende?? Joda..i stua jeg skulle ordne og vaske i. Jeg rakk i det minste å få tatt vinduene da vi ble alene igjen. 

Jeg har gjort en god gjerning i dag også. Besøket hadde med seg et par vanter som fôret hadde løsnet i. Han lurte på om jeg kunne sy det fast for han. Det gjorde jeg. Jeg satte meg i den andre stua med nål og tråd og nyheter på TV, og gjorde jobben. Han ble så fornøyd så.

Etter at viduspussen var ferdig og stjernene hang på plass i vinduene, var det på tide med middag. Jeg hadde handlet en pose med ferdig lammegryte til halv pris og ei pakke ferdig strimlet lammekjøtt, det også til halv pris. 

Jeg kokte noen små poteter og et par gulrøtter, og brunet lammekjøttet. Så gikk alt i gryta sammen med et par knuste hvitløksfedd. Jeg syns det var greit og få litt mer ut av den ferdige posen.

Det var ingenting å si på smaken, annet enn at den var veldig god.

Det hjalp mye og fylle på ekstra kjøtt og hvitløk. Vi ble gode og mette begge to. En fin søndagsmiddag. Og etterpå ble det en middagslur.

Mannen sover enda han. Han var ikke hjemme fra et gutteparty i nabolaget før veeeeldig seint i natt. Jeg sovnet i grunnen ikke selv heller før han kom hjem. Men jeg er i fin form i dag, noe jeg ikke tror han er.

Jeg tror jammen jeg skal rekke de siste sømmene på nettet/posen før TV-kvelden begynner også jeg.

I kveld er det både Farmen og 71°Nord. Jeg gleder meg, og nyter kvelden.

Fin lørdagskveld ønskes deg også😚

5 kommentarer
    1. Høres ut som du har hatt ei fin helg!
      Litt hver dag, så blir det jul til slutt.
      Kos deg masse i kveld!

    2. Det lønner seg nok ikke å stresse, for man får ikke gjort noe mer allikevel. Advent og jul blir det allikevel 😉 Jeg har tatt litt hver dag jeg, og i dag ble jeg ferdig med det siste som var å henge opp belysning på balkongen. Ha en fortsatt fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg