Det blir en kortere dag i dag.

Jeg som var såå tidlig oppe i går, faktisk før 6, jeg har sovet altfor lenge i dag. Jeg hadde et bittelite håp om at jeg skulle sovne like fort og passe tidlig som kvelden før. Men den gang ei, sa brura. Så da blir det en kort dag igjen i dag da.

Jeg har sjekket strømprisen for i dag, og fant ut at jeg kunne sette på en vaskemaskin. Den står og går nå. Det blir ikke så veldig mye billigere i kveld. Dyrest er det ei stund på morgenen og ved middagstider da folk kommer fra jobb.

I går kveld laget jeg ei liste over noen gjøremål jeg har tenkt til å få gjort i dag. Den blir det nok ikke krysset ut alt på nå da dagen blir kortere enn beregnet. Men jeg tar én ting av gangen og én dag av gangen. Ikke stresse, leve her og nå.

Mannen har på seg den ny-sydde bokseren i dag. Den var en smule stram i strikken. Men det går fint an å bruke den. Jeg får utvide mønsteret litt hvis jeg evt skal sy en til.

En av planene for i dag er å sy et ikke alt for stort nett av dette stoffet her.

Det er et stort stykke restestoff vi fant da vi var på stoff-shopping, min svigerdatter og jeg. Det var hun som fant ut at jeg kunne sy nett eller poser av det. Hun ønsker seg noe i en størrelse som passet oppi sekken hun pakker med seg når hun skal på jobb. Til å ha frukt og matboks og sånt i.

————————

Nå har det gått ei god stund av dagen til telefonsamtaler her. Det er noen dager som plutselig blir til telefondager. Jeg rakk ikke å skrive ferdig dette innlegget før nå. Både yngstemann og datteren har ringt. Det er  koselig å få høre nytt fra dem begge.

Jeg har klart å holde fyr i ovnen og jeg har fått spist mens jeg har pratet. Nå får jeg ta meg tid til å henge opp klær før jeg gjør noe annet.

Ha en fortsatt fin dag😚

11 kommentarer

Siste innlegg