Det ble strikk og tv i går.

Døgnet er snudd helt på hodet her. Jeg sovner ikke før utpå morgenen, og våkner ikke før 15-16- tida.  Alt blir feil når man står opp da sola går ned. Ikke mye dagslys å få med seg da.

I går ble jeg sittende med strikketøyet mens jeg tok kaffekoppen og prøvde å våkne. Klokka går fort, og plutselig blir det kveld, da dagen ikke begynner før langt ut på ettermiddagen.

Jeg fikk laget middag seint i går kveld. Mellom 21 og 21.30 spiste vi skinkesteik med alt som hører til. Planen var å begynne med symaskinen etter middagen. Men da var jeg allerede for trøtt til å dra den frem. Det ble til at vi ble sittende foran tv-skjermen resten av kvelden og til langt på natt. Jeg strikket ferdig en sokk til en av gutta boys.

Min mor gikk å la seg nærmere 3 og da ble jeg liggende å lese, før jeg gikk over til lydbok etter det igjen. Jeg spiste noen knekkebrød før jeg endelig sovnet. Da var det blitt grytidlig morgen.

I dag begynte jeg på sokk nr to til kaffekoppen. Nesten like seint på ettermiddagen som i går. Vi har glodd på et langt tv-program. Og da vi var omtrent midt i programmet ringte sønn og svigerdatter og lurte på de skulle kjøpe med gatekjøkkemat til oss. De var ute å kjørte og var skrubbsultne. Min mor spanderte maten på oss alle sammen. Så i dag har vi kosa oss med hver vår gatekjøkken-middag. Dét var godt det. 

Cheeseburger-tallerken til meg. Nam-nam.  Min mor tok en biffsnadder-tallerken. Den porsjonen har hun minst resten av kvelden. Jeg klarte hele min på en gang. Null problem. Men så er jeg mett i timesvis også nå. Det er bra.

Jeg tror jeg fortsetter litt til med sokkestrikking og kaffe. Så får vi se om symaskinen blir hentet frem senere i kveld. Jeg skal ikke reise hjem før nattkjolen er ferdig sydd.

Ha en fin søndagskveld😚

5 kommentarer
    1. Det er flere “natt-dyr” der ute leser jeg hehe 😉
      Jeg har også dilla på å strikke sokker for tiden. Har strikket fire par den siste uken.

    2. Håper du får litt mer “normal”døgnrytme når våren kommer da..for man trenger dagslys ! Fine sokker altså.. deilig å ha på hjemmestrikka 🙂 Fin ny uke til deg <3

    3. Jeg kjenner meg igjen i det å ha snudd døgnet, for jeg har blitt ei ordentlig nattugle. Kommer meg sjelden i seng før mellom 2 – 3 på natten, selv om jeg må tidlig opp neste dag. Prøver å snu døgnet tilbake, men det er ikke enkelt. Håper du får en fin tirsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg