DET BLE RENE JULEKVELDEN PÅ MEG I GÅR

Jeg var i Hokksund hos min mor i går. Vi skulle finne frem kjøkkenmaskinen hennes å teste den, men så langt kom vi aldri.

Vi tok runden ute i Hokksund sentrum først og fikk gjort de ærendene vi skulle. Fikk ordnet med ny kodebrikke i banken. Det tok ikke mange minuttene. Så gikk vi videre til biblioteket.  Der brukte vi litt tid. Jeg fikk levert boka jeg hadde lånt tidligere. Og min mor fikk nytt lånekort.

Vi fant frem noen bøker fra hobbyhylla. Der finnes det strikking , hekling, søm, maling og masse annet. Biblioteket vil jeg anbefale alle på det sterkeste å bruke.  De har tilogmed strikkekafe der en gang i måneden. Dit fikk jeg lyst til å dra. Og det kan det nok hende jeg gjør, sammen med min mor. 

Vi ble sittende i ei sofagruppe og bla gjennom noen av bøkene.  Jeg klarte selvfølgelig ikke å bestemme meg for hva jeg skulle velge. Så jeg endte opp med noen kilo bøker om både det ene og det andre.

 

Jeg dro med meg ei bok om stress og stressmestring også. Det var ikke så dumt. Jeg har begynt å lese i den. Interessant tema. Her kan jeg kanskje lære noe.

Min mor lånte ingenting i går, men hun fikk satt seg på venteliste på ei strikkebok hun kunne tenkt seg. Hun får melding på telefonen når hun kan hente den.

Til slutt dro vi og handlet. Fikk kjøpt det som manglet til eplekake og det hun ellers trengte.

Da vi var ferdige med alt dette var vi så sultne at vi nesten ikke kunne vente på en superrask middag. Min mor tjuvstartet med varme kyllingvinger fra kjøttdisken, mens jeg stekte pommes frites og baconburgere. For meg ble det frokost, lunsj og middag i ett måltid. Og jeg spiste til jeg nesten sprakk.. fullstendig feil …jeg veit det.

Deretter ble det til at vi ble sittende å se på et par tv- program.  Hun ville heller vente til en annen dag med å hente frem kjøkkenmaskinen. Det var helt greit for meg.

I stedet kom vi i snakk om maling etterhvert. Og jeg nevnte at jeg skulle få et bord-staffeli av svigermora mi. Da sier hun at hun trodde det sto både et sånt staffeli pluss et til å ha på gulvet nede i kjelleren.

Jeg gikk ned og fant begge deler. I det til å ha på bordet var det også en trekoffert stappfull av maling og pensler. Det var da det ble julekveld på meg. Jeg kunne få med alt det hjem!!

Her har jeg fått det med meg inn i stua hjemme. Klart til å testes. 

Og ikke bare det. Jeg fikk med meg en sykkel også. Med 7 gir. Den jeg kjøpte sist for en 200-lapp var det ikke et eneste gir på. Helt ubrukelig.

Denne her gleder jeg meg til å prøve. Sønnene mine hjalp meg inn i bilen med den og fant ei sykkelpumpe som passer til. Den ble også med i bilen.

Håpet mitt er at jeg skal klare å sykle til butikken noen ganger. Sykkelkurv til å ha på styret har jeg nemlig liggende her. En splitter ny en. Håper den passer.  Det hadde vært kjempegøy å kunne tatt sykkelen og fått litt trening på handleturen.

Heldige meg!

I natt ble det ikke mer en en time eller to med søvn. Det tenkte jeg meg nok. Alt for mange bøker og se/lese i og alt for mye forskjellig og fordele hodet på. Så i dag har jeg begynt å lese i boka om stress…..og jeg har et brett med ny knekkebrødblanding i ovnen. Det skal snart taes ut. Blir det bra, deler jeg oppskrift senere i dag.

Ha en fin kveld😚

4 kommentarer
    1. Her var det mye hygge – ja, jeg elsker biblioteket. Det er et supert sted! Skulle bare vært åpent på søndag også! For da har jeg best tid! Sykle og kos deg…klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg