DET BLE LITT BAKST I DAG

I dag måtte jeg til med bakst igjen. Jeg var tom for både brød og knekkebrød til meg selv (low FODMAP).

Siste rest av knekkebrød spiste jeg sammen med laktosefri vaniljeyoghurt og jordbærsyltetøy i går kveld. Det var faktisk veldig godt det, for knekkebrødet smaker nesten som havrekjeks.

Mannen min likte dette knekkebrødet  så godt. Så i dag har jeg brukt samme oppskrift, men med vanlig hvetemel og laget et brett bare til han. 

Desverre ble disse litt godt stekt. Men han ble fornøyd likevel. Neste gang må jeg følge mer med på slutten av steketiden. 

 

Så ble det brød til meg. Brukte samme pose melblanding som sist.

Jeg lot det være igjen 90 gr i posen så jeg har til knekkebrød til meg selv også. Det er det jeg trenger til den oppskriften jeg bruker. Byttet ut de 90 gr med havremel, som sist.

Gresskarkjerner er godt, så det hadde jeg i denne gangen også. Pluss ca 1 dl glutenfri havregryn. Deigen er veldig løs, så det gjorde ingenting.

Jeg brukte en annen form denne gangen. Den passet akkurat.

 

Da har jeg litt å spise i noen dager igjen. 

Ha en fin lørdagskveld 😚

 

 

#lowfodmap #lavfodmap

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg