Det ble kjøttfri dag i går.

Jeg har en plan om å klare 1-2 kjøttfrie dager i uka. I går ble det helt kjøttfritt. Middagen besto av steinbittkaker, tortelloni, 50% med ostefyll og 50% med ricotta/ spinat …, tilbehør, salat med lettrømme.

Frokost og lunsj ble byttet ut med kaffekopper. Absolutt ikke lurt, men jeg var ikke i form til noe annet. Formen var nær bunnen etter veldig dårlig søvn i går natt, og jeg hadde frisørtime i Hokksund som jeg måtte rekke midt på dagen.

Kveldsmat ble en bolle med yoghurt, druer og gresskarkjerner. Det ble helt kjøttfritt det. 1 dag gjennomført uten problem. 

Ønsker deg en fin dag😙

 

#kjøttfridag #kjøttfrimiddag #kjøttfritt

8 kommentarer
    1. Frokost og lunsj har jeg også byttet ut med kaffe i dag. Ikke lurt nei. Men av og til er det bare ikke godt med mat. Eller jeg har det sånn litt ofte for tiden. Pleier likevel å være flink til å få i meg noe.
      Middagen her i dag blir laks. Vet ikke om det går under kjøttfritt? Men helt ærlig, jeg er kjøtteter, og har ikke dårlig samvittighet for å spise kjøtt. Men jeg kan si såpass at de ukene jeg er alene hjemme, når barna er hos faren sin, så spiser jeg jammen ikke mye kjøtt. I løpet av 3 uker har jeg kanskje til sammen en uke med kjøttmåltider. Resten er andre ting. Det er ikke bevisst. Det bare blir sånn. Så jeg heier på deg, du gjennomfører, og det står det respekt av ♥
      Det ser godt ut også, det du har på tallerkenen her ♥

      1. Uff… Det er ikke bra å hoppe over frokost og lunsj sånn stadig vekk. Men sånn blir det innimellom.
        Laks er godt da😃 Jeg kaller ikke det for kjøtt. Da ble det kjøttfritt på deg i dag😁
        Er kjøttetere begge to vi,men tenkte vi kunne bidra bittelitt på miljøfronten. Alle monner drar sies det😊. Du spiser ikke så mye kjøtt uansett du da😊 Vi spiser myye, men kanskje ikke så mye storfe. Det blir for dyrt.
        Jeg skal gjøre det jeg kan for å gjennomføre😃
        Klem😚

    2. Det går an å lage mange godt måltider uten kjøtt. Jeg har ei datter som er vegetarianer, og det funker helt greit. Jeg kan også begrense kjøttmengden, men vil gjerne ha kjøtt noen ganger i uka, da. 🙂

      1. Ja, det er her sikkert mye godt finne på hvis man vrir hode litt😊
        Men jeg et for glad i kjøtt jeg også til å kutte det ut mer enn en gang eller to i uka😁

    3. Du spiser mye kjøtt ass.. mye bedre med sushi, kokt eller stekt laks, skalldyr.. fiskesuppe med lakseterninger og skalldyr, fiskeboller i hvitsaus, reker og scampi, stekt kveite i rømmesaus, jeg skal stoppe nå, jeg ble plutselig sulten 😂

      1. Spiser salami jeg også…men prøver å droppe den på kjøttfrie dager😃 I dag blir det ikke kjøttfritt hos oss😊 Skal ha steik til middag😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg