DET BLE JULEKAKER I KVELD

Jeg hadde tenkt til å steike medisterkaker i dag. Men da jeg skulle finne frem det jeg trengte manglet jeg melk. Så det får bli morgendagens prosjekt. Mannen stakk bort på butikken nå i kveld og kjøpte for meg. Så nå har jeg alt klart.

I stedet laget jeg noen småkaker, så nå må jeg ut for å handle kakebokser i morgen. Det har jeg vist ikke.

Det ble 20 mandelmakroner og 30 havremakroner. 

Havremakroner laget jeg i fjor også. De forsvant på et blunk. Det er som regel en av de få slagene jeg baker til jul nå. Det ble mer da det var unger i huset.

Mandelmakroner kan jeg ikke huske å ha laget noen gang. Så jeg er spent på hvordan de smaker. Jeg hadde igjen et enslig egg i kartongen, og siden ovnen allerede var varm laget jeg kjapt en halv porsjon med disse makronene. Det var det det var nok til. Oppskriftene står i min 40 år gamle kokebok fra husstell-skolen.  Jeg kan dele de med dere i morgen. Akkurat nå MÅ jeg ha kveldsmat. Magen skriker, men det er ikke etter kaker først og fremst.

Ha en fortsatt fin kveld da😚

6 kommentarer

Siste innlegg