DET BLE JAMMEN JULEMIDDAG I GÅR

Jammen ble det full julemiddag i går. Den er desverre ikke med på bilde, siden jeg ble stående på kjøkkenet for å passe på sausen, og de fleste hadde stupt over maten i mellomtiden.  Det er som det pleier det med  mine “barn” . Alt skal skje i et forrykende tempo. .

Alle kom,  og alle dro igjen etter ikke alt for lang tid. Yngste sønnen og kjæresten, som hadde vært hos meg fra dagen før måtte begynne på hjemveien i snøværet. De har et stykke å kjøre så det skjønte jeg godt.  Men siden de siste som kom, datter, mann og barnebarn sto bakerst på parkeringen ble det brått til at alle ville reise istedet for å sjonglere alle bilene rundt ute i snøen.

Selv om de ikke ble så lenge klarte jeg ihvertfall å samle alle sammen til middagen. Og den var tydeligvis godkjent. 3 kg ribbe var borte på et blunk. Medisterkaker og litt pølse  ble igjen, pluss poteter og litt grønnsaker. Så da har vi ferdig middag til i dag. Det er bra. Da kan jeg prøve å hente meg litt inn igjen etter gårsdagens strabaser.

Jeg er veldig glad jeg hadde yngstemann og kjæresten her fra dagen før. Jeg gikk jo bare rundt meg selv og fikk ikke gjort så mye av gangen. Men ribba fikk jeg i ovnen i god tid. Og etter det var det bare å sette inn et ekstra gir og få det til å se nogenlunde ut her før alle kom.

Jeg hadde jo brukt hele spisestua til sybord blant annet. Alt det bar svigerdatteren min opp i 2.etg. Og sønnen min hang opp de siste julestjernene i vinduene, mens jeg tok en speedstøvsuging . Så var det å finne finne duk til langbordet.  Og jeg hadde virkelig så flaks at en juleduk jeg har fått av svigermor passet perfekt . Og for første gang ble bordet dekket med serviset jeg også har fått av henne, og jeg ble virkelig storfornøyd.

Og på toppen av det hele kom mannen min hjem midt i middagen. I dag skal dagen bare nytes i et bedagelig tempo.

Have a nice day.

 

#julemiddag #familiemiddag #familensamlet

#førjulstid #julebord

 

2 kommentarer
    1. Det er koselig at hele familien kan samles på denne måten, og kose seg over et godt måltid med mat. Litt synd at de dro tidlig, men sånn er det innimellom. Ribbe er jo alltid godt da. Det er alltid kos å ha folk på besøk, selv om man blir sliten av det ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg