Det ble ei ukes pause fra alt.

Her ble det visst ei hel ukes pause fra det meste. Det ble brått slutt på de små gårurene jeg kom i gang med da jeg fikk et anfall ned urinsyregikt i foten. Medisinen jeg fikk for det gjorde meg helt utslått de  første dagene.  Men jammen virket den fort på det den skulle. Allerede dagen etter var hevelsen gått ned til det halve, og jeg kunne trå ned på utsiden av foten. Dagen etter der igjen kunne jeg trå på hele foten uten at det gjorde vondt. Det vat var rene mirakelkuren det der. Nå er foten helt fin igjen. Det eneste som synes er en blålig farge akkurat der betennelsen satt.   

De første dagene orket jeg ikke å prøve å følge med på noe på tv. Jeg prøvde meg på lesing i stedet. Det kunne jeg gjøre i det tempoet hodet klarte å få med seg. Ettehvert ble jeg helt hektet på bøkene jeg leser. Serien Berlinerpoplene. Jeg har i løpet av ei uke nå lest 2 bøker. Heldigvis har jeg enda en her hjemme. Da den er lest må jeg på biblioteket å låne de 2 siste.

I går var det skikkelig påskevær ute. Jeg satt og tok en halv kaffekopp i solveggen. Det var deilig å kjenne på vårfølelsen midt i Februar. 

Åpent landskap har det blitt også, i denne retningen. Her var det fullt opp med skog frem til i høst. Den var det godt å bli kvitt.

I dag er det ganske overskyet her, men det er ikke kaldt. Det har vært merkelig høye temperaturer mye av vinteren så langt, og bra er det med de strømprisene vi har. 

Nå skal jeg kikke litt i kokeboka til Kokkejævel . Den har jeg hatt liggende her kjempelenge. Jeg skal se om jeg finner noe jeg har lyst til å lage i helga før jeg tar turen til butikken. 

Ha en fin lørdag 😚

8 kommentarer

Siste innlegg