Det beste påskeværet vi kunne få.

I går var dagen for den planlagte skituren min venninne og jeg skulle ha. Jeg tenkte at jeg skulle klare å gjennomføre den uansett form og uansett pust.

Det var knallvær i går. Vi kunne ikke fått det bedre. Sol, nok snø i skiløypene, og deilig temperatur. Helt fantastisk rett og slett.

 

Det var godt jeg hadde med henne som er en god del yngre og sprekere enn meg,  i tilfelle knall og fall.

 

 

Og knall og fall det ble det. En gang i hver bakke det var noe noe å skryte av. 2 stk var det av dem.  Dermed 2 fall. Er det mulig ?!?

Fallene var helt smertefrie….armer og bein er helt inntakt. Men det og komme opp fra liggende/sittende stilling på bakken er vanskelig nok uten ski på beina, med ski…umulig. Det har med kunstige knær å gjøre, uten den skikkelig bøyen som trengs for å komme nogenlunde elegant opp i stående stillig igjen…..Eller komme opp igjen i det hele tatt for egen maskin. Her er det snakk om så uelegant det er mulig å få til.

Etter første fall måtte min venninne komme til unnsetning og dra hele tunge meg opp på beina igjen. Etter 2. fall klarte jeg å få av meg den ene skia, og etter noen forsøk kom jeg opp igjen helt uten hjelp. Stooor seier !

Jeg satte på Stavaen min for å se hvor lang den runden vi tok var. Den viste 1,7 km. Ikke lange runden altså, men med en så dårlig pust jeg har om dagen brukte vi nesten en time fra start til slutt, og kun halvparten var målt i bevegelse. Altså halvparten av tiden måtte jeg bruke på pauser med å henge på stavene og få igjen det jeg hadde av pust. Skremmende syns min venninne. Og det syns jeg også. Langt i fra bra. Men jeg klarte det. Og da vi kunne sitte og kose oss i solveggen på ei trapp ved parkeringa etterpå, var alt helt perfekt, og jeg var storfornøyd over den utførte bragden. 

Vi hadde med alt som hører til på påske-og skitur. Kakao, appelsin og kvikk-lunsj.

Utsikten fra trappa.

Helt på tampen av skisesong og snø her i området. Nå er vi klare for vår og sommer.

Tibake i leiligheten hos meg ble det middag og skravlings ei stund utover kvelden. 

 

 

Jeg håper jeg skal klare å ha ski på beina igjen neste vinter også. For samme hvor tungt det var er det noe helt spesielt ved å gli over den hvite snøen i løypene.

 

  HA EN FORTSATT FIN PÅSKE ❤️🌞

 

4 kommentarer
    1. Så deilig med skinnende påskesol og skitur.🤗🐣🐥 Håper du får effekt av stoffskiftemedisinen og at de klarer å finne rett dose etterhvert.
      Kos deg masse!🤗🐣🐥

      1. Ja vi kunne ikke fått en bedre dag til skituren vår 😃
        Håper de finner rett dose fort. Om dette har sammenheng med at pusten er blitt enda værre vet jeg ikke. Jeg følte meg i bedre form enn på lenge etter at jeg begynte å gå daglig etter nyttår. Helt til for noe over en måned siden.
        Alt henger vel sammen i kroppen , så satser på å bli bedre igjen 😊
        Fin dag til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg