DENNE UKAS SØNDAG

Den ble ikke helt som en hviledag denne ukas Søndag. Jeg var avgårde for å levere en eske med bøker jeg fikk solgt på Facebook. Og da jeg først skulle halvveis ned til Hokksund, kunne jeg like godt reise helt ned. Når man bor sånn oppi huttiheita i forhold til resten av venner og familie får man prøve å gjøre flere ærender samtidig. Så jeg tok en besøksdag hos min mor.

Der ble det en veldig sein frokost med egg fra hønene i hagen. Seinere på ettermiddagen ble det fiskemiddag. Jeg får passe på å spise det til middag når jeg er der. Mannen er ikke så veldig glad i det.

 

Jeg elsker fisk. Og jeg syns det er kjempegøy å fiske. Så nå har jeg masa på både mannen og den yngste sønnen om å ta meg med på fisketur snart. Jeg har lyst til å fiske på sjøen. Det er det mange år siden jeg har gjort.

Nå har begge to lovet meg det. Så nå er det bare å vente til dagen kommer.

Etter middagen måtte jeg lukke øynene for en hvil. Og jammen gikk det fort en time til det også. 

På vei hjem stoppet jeg for å hilse såvidt på valpen som min datter og barnebarn hentet forrige helg. En søt liten sjefervalp. Helt svart. Han var helt nydelig, og ikke større enn en katt…..enda.

Her ligger han på teppet og koser seg. Trøtt som en dupp etter å ha vært ute og lekt med en annen valp. 

 

Innen jeg var hjemme hos meg selv igjen var klokka blitt halv ti på kvelden, og jeg var like trøtt som valpen.

 

Nå er det frokost tid på oss her i huset. Det blir stekt ørret på meg. Mannen får et par varme fiskekaker. Alt skal på hjemmebakt brød. Nam-nam…

Ha en fin Mandag😙

 

2 kommentarer
    1. Så deilig men akk så slitsom dag. Du får kose deg på tur og spise masse fisk når du besøker andre…hehe…
      Vofsen var helt skjønn da…..Og lunsjen din så deilig ut.

      1. Hehe… ja kanskje jeg skal ringe å bestille middag litt her og der😃
        Jeg har i hvertfall ei venninne som også er glad i fisk😁
        Det var lurt😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg