DENNE UKA BLE FIN

Jeg har hatt den beste uka på måneder.  Til å begynne med var jeg oppgående annenhver dag.  Men fra og med onsdag har jeg holdt meg våken hele dagen og sovet som en stein på natten. Jeg har pusla med noe småtteri hver dag. Føler virkelig at jeg får gjort noe fornuftig, og det er bare så godt!  Kanskje er det de lysere dagene som gjør det, ikke vet jeg. Men lys har jo masse å si for psyken i alle fall.  Jeg blåser i hva som er grunnen. Jeg føler meg mye mer virksom og våken, og da er jeg fornøyd med det.  Jeg må ikke stupe under dyna og sove for hver gang jeg har vært oppe og spist, eller bare tatt en dusj. Jeg holder ut hele dagen. Helt utrolig!

Selvfølgelig bør jeg ikke akkurat overdrive aktivetene utover dagen. Prøver å kjenne på min begrensning, og mannen er flink til å si i fra hvis han ser jeg har holdt på for mye. I går kveld orket jeg til og med  bli med i butikken etter at jeg satte en pizzadeig til heving.  Når var siste gang jeg orka det? Har jo hatt mer enn nok med bare å lage middag, spise den, for så å flate rett ut igjen. Men i går kveld pakket jeg ut varene og fortsatte på pizzaen med det samme vi kom hjem. Det begynte å bli skikkelig kveld og jeg var egentlig klar til å legge meg, men jeg var like sulten som jeg var trøtt. Så pizzaen ble gjort ferdig og satt i ovnen. Og tror dere ikke mannen slo til med massasje av skuldre, nakke og hodebunn på meg mens pizzaen sto i ovnen da? Herlige, snille mannen min!

Etterhvert ble pizzaen klar, og vi rigget oss til i sofaen med ei hel stekeplate full av hjemmelaget pizza.

 

Skal si det smakte himmelsk. Og det var bare sååå godt å kunne legge seg under dyna og se på krim på tv’n etterpå. Helt til øynene ikke klarte å holde seg oppe lenger….og det var ikke så innmari lenge. Jeg har sovet som en stein i hele natt.

Nå tror jeg tett og slett jeg skal slippe inn dagslyset i stua og finne frokost og medesiner. Så skal jeg sette meg å strikke ei lita stund, mens jeg pønsker ut hva jeg skal gjøre i dag😊

Ha en fin Søndag alle dere der ute😚

6 kommentarer
    1. Så kjekt å høre at du har hatt en så god uke. Jeg gleder meg over å lese dette, unner deg virkelig det altså ♥
      Sånn marerittperioder hvor man virkelig sliter for å henge med er ikke noe særlig, og da blir gleden desto større når ting endelig virker som de skal 🙂
      Pizzaen ser jammen god ut, sier jeg, som egentlig er ganske lei av pizza 🙂 Men den fristet. Jeg må lage pizza neste gang ungene kommer hit tenker jeg 🙂
      Strikketøyet skal jeg også finne frem nå. Kos deg masse med det, og ha en deilig søndag ♥ Klem

      1. Tusen takk❤
        Der er så deilig å ha bedre dager. Der vet jo du alt om også. Håper du har det greit nå😊
        Hjemmelaget pizza var helt supert i går kveld.. må nok lage deg det du også.
        Ønsker deg en avslappende god søndag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg