DENNE DAGEN VIRKER IKKE.

Jeg var nok for lenge våken i går. Hele dagen. Uten å legge meg nedpå før kvelden kom. Og da hadde jeg tilogmed vært ute på butikktur. Det er 2 uker siden jeg var utenfor gården sist. Så det var i grunnen greit. Men jeg har fått igjen for det i dag.

I dag har jeg nesten ikke vært oppe av sofaen før i ettermiddag.  Har bare ligget og lest, og pusten har vært tung. Men så fort jeg tok astmamedisin hjalp det på den i hvertfall. Heldigvis har Dino sovet helt til mannen kom hjem i ettermiddag.  Da var han helt ferdig, mannen altså, så vi varmet hver vår halve kylling i microen. Han smurte seg et par rundstykker som ble bakt i går kveld, og jeg tok et par skiver surdeigsbrød i brødristeren og smurte på. En boks med tomatbønner var det jeg fant som tilbehør.  Orket rett og slett ikke å lage noe som helst.  Men vi var så sultne begge to at det gikk ned på høykant.

Etter maten var det mannens tur til å slappe av. Og da var jo ikke Dino trøtt lenger. Jeg dro på meg jakke og tok med både han og det nye strikketøyet mitt ut.

Mannen sov leeenge. Så jeg tenkte at jeg kunne rydde i blomsterbedet mitt også da jeg først hadde kommet meg ut. Det var fullt av tørre blader i det fra i høst. Og staudene har begynt å stikke opp mellom dem for ei stund siden.

Som tenkt, så gjort. Jeg fikk bort mesteparten av bladene.

Men luking kunne jeg bare glemme. Etter å ha stått med hode ned og rumpa i været lenge nok til å få ei full trillebår med tørre blader, var pusten nesten borte igjen. Hodepinen var på plass og det suser og trykker i både hodet og øra enda. Jeg viste rett og slett ikke om jeg klarte og kjøre bort trillebåra og tømme den med en gang, eller om jeg måtte sette meg ned først. Som vanlig presser jeg det akkurat litt for lang, så jeg fikk bort for å bli ferdig med det før jeg satte meg. Da var leppene helt tørre, og ansiktsfargen turte jeg ikke å gå inn å se på.

Der ble jeg sittende og bare glane rett frem ei god stund. Til pusten kom seg nogenlunde igjen. At det går an å være i så råtten form altså!! Men det er bare meg selv som kan gjøre noe med det. Jeg må bli kvitt noen kilo først og fremst. Og det betyr mer bevegelse. Jeg blir vist nødt til å regne blomsterbedrydding som bevegelsen i dag. Så er det bare å håpe på en bedre dag igjen i morra. Kanskje tar jeg med Dino en liten tur oppi skogen og ser hva som skjer der. Både på trærne og på bakken.

Jeg er ferdig med denne dagen.

Ha en fortsatt fin kveld😚

7 kommentarer
    1. Huff, jeg kjenner så godt igjen akkurat det der med å presse seg akkurat litt for mye. Jeg har en lei tendens til å gjøre det selv. Så der har du min dypeste medfølelse.
      Men du fikk jo gjort litt, og det er sikkert en god følelse det og. Da er du jo på god vei 🙂
      Nyt kvelden og slapp godt av…det er best når formen er som den er ♥
      Klem ♥

      1. Tusen takk😚
        Jeg vet du sliter med den pressinga av deg selv du også. Det er ikke noe godt. Men så er det det at man skal bare, og skal bare enda litt til når man først er i gang.
        Jeg skal legge meg med boka mi nå. Og vente på en bedre dag i morgen😊
        Ønsker deg også en flott dag i morgen 😚

    2. Resten av lukinga får du ta en dag du er i bedre form.. og du fikk da gjort litt 🙂 God bedring ..håper du får en fin dag i morgen <3

    3. Du fikk da unna lukkingen i bedet, og det er da noe 🥰 Jeg kjenner meg igjen med at formen er dårlig, har est ut i disse corona tider, blitt for lite bevegelse her også. Må nok ta meg i nakken jeg også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg