Den første middagen i leiligheten.

Jeg har ikke turt å røre ovnen her før i dag. Har bare gått å skult bort på den innimellom, men har holdt fingrene langt unna. Det er en ovn med induksjonstopp , og det har jeg aldri vært borti før.

I dag våget jeg å prøve og trykke på den. Jeg klarte etter mye plunder å få den på og stille på tallene som hørte til hver plate. Fikk slått den av igjen også så da var den ikke fullt så skummel lenger. Men tallene bare blunket ei stund før de forsvant og hele greia slo seg av igjen av seg selv. Jo mer jeg prøvde jo svettere ble jeg. Jeg begynte å bli skikkelig sulten og en ovn som virker er jeg helt avhengig av.

Jeg googlet litt rundt og fant ut at ikke alle kjeler burde eller kunne brukes på en sånn type ovn. Jeg leste at jerngryter i hvertfall var noe som skulle gå an. Det har jeg ikke her for øyeblikket, så derfor gjorde jeg en test med stekepanna i stedet. Den er av jern, men resultatet var det samme. Det ble ikke varmt i det hele tatt på ovnen. Jeg ble ganske fortvila og det er jeg fortsatt.

Jeg skulle koke både torsk og poteter, men det var bare og gi opp. Til slutt kikket jeg nærmere på stekeovnen. Der var det i det minste brytere jeg kunne vri på, så den fikk jeg til med en gang.

Heldigvis hadde jeg fått med meg en ildfast form i en av flytteeskene. Dermed måtte alt legges i den i stedet og stekes inne i ovnen. Det ble godt det også da, selv om det ikke var det som var planen. 

 

Grønnsakene jeg hadde kjøpt var en pose med råkost. Da trengte ikke de tilberedning verken i eller på ovnen heldigvis.

Så dette ble min første middag i leiligheten. En skikkelig god fiskemiddag.

Nå håper jeg noen kan hjelpe meg så fort som mulig med å finne ut hva som er galt med ovnen. Eller om det bare er meg som rett og slett ikke får den til. 

 

GOD NATT ♥ 

8 kommentarer
    1. Test med magnet under kjelen. Sitter den så funker den på induksjonstopp. Nettopp fått slik ovn selv.

    2. Jeg har en slik ovn. Og jeg kunne ikke bruke de gamle kjelene mine. Så måtte kjøpe nye. Kjøper du nye kjeler må du lese om de funker til induksjontopp. Test også med magnet ja.

    3. Jeg har ikke den type ovn, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Tenker at du finner ut av dette, og jeg ser jo at du har fått noen gode tips allerede. Middag ble det jo på deg, og god så den ut. Ha en god fredda 🤗

    4. Jeg har ikke induksjonsovn og derfor kan ikke gi deg råd. Maten ser deilig ut i hvert fall:) Jeg har ikke blogget for en stund og det er sikkert mye nytt hos deg ser det slik ut:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg