DEILIG Å FJONGE SEG HOS FRISØREN

I går var jeg hos frisøren. Det er flere mndr siden forrige gang, så det var virkelig godt! Siste gang  jeg var og klippet meg var jeg her oppe i Prestfoss. Greit nok. Men jeg var ferdig før jeg fikk sukk for meg.

Denne gangen bestilte mannen time og betalte hos en frisør i Hokksund. (Så han skulle være sikker på jeg dro). Det er der jeg har pleid å gå de siste årene. Har vært veldig fornøyd der. Tydeligvis var det lenge siden jeg hadde vært der ja. For salongen het Frisørene Tom & Tone tidligere. Jeg brukte Tom, men han hadde sluttet og nå heter salongen  Frisør Tone. Min datter bruker henne og er veldig fornøyd. En av de siste gangene jeg var der satt vi i hver vår stol. Hun hos Tone, jeg hos Tom.

Vel.. nå er det slutt på det. Men det er greit, for jeg ble veldig fornøyd med behandling og frisyre hos Tone.  I  to og en halv time  var jeg der.  Med farging av ettervekst, klipp og  rettetang.

Det var bare såå deilig å sitte i frisørstolen, få en kaffekopp og føle at man fikk god kontakt og god behandling.  Rett og slett bare å nyte et par timers velvære. 

Ny farge på etterveksten ble det også. Frisørene blander jo farger, så det er lettere for dem å finne en farge som dekker den egentlige grå manken, enn å plukke en fra butikkhylla. Nettopp pga det grå håret går jeg for en mye lysere farge fremover, for å slippe å få den innmari synlige etterveksten. De jeg kjøper i butikkhylla blir orasje i fargen på det grå hvis jeg går for en lysere farge enn det jeg normalt har hatt i alle år. Nå blandet hun en kaldere farge, som ikke blir oransje. Istedet for å bleke/avfarge håret, noe som ville kreve en del behandling av håret etterpå, syns hun jeg heller burde fortsette som jeg har gjort det siste halve året.  Farge etterveksten i en lys farge. Nå håper jeg at jeg kan fortsette med  det hos henne. Det koster så det holder, men resultatet blir bra, og jeg føler meg ganske fjong der jeg sitter. Det er jo nesten verdt halve prisen bare det. Så…tattararaaa….jeg bestilte ny time før jeg gikk.

Før og -etterbilder.

 

Det er klippet en god del som du ser. Det er også tynnet og klippet opp litt. 

Det var virkelig godt å få bort såpass mye av alt det slitte lange håret.  Du kan vel se at jeg har jobbet med lysning av fargen ei god stund? Det er lysere til et sted rundt der brillene sitter.

Det er bare å innse at det krever for mye og ofte farging av ettervekst for å beholde den mørke fargen jeg alltid har hatt. Tiden er inne for noe nytt. Den mørke Mona Iren blir gradvis borte og en lysere utgave er i ferd med å oppstå.  Fjong skal jeg bli…. Det har jeg bestemt. Så ny leppestift er på ser du. På begge bildene.

Ha en flott torsdag da.😃

 

#frisyre #hårfarging #hårfarge #overgangtillyserefarge #frisørtime #velvære #frisørtone

 

 

6 kommentarer
    1. Så utrolig deilig å fjonge seg. Du ble knallfin på håret. Jeg gå rundt og være gråhåret vil vi ikke. Det er lurt å gjøre dette hos frisør..For som du sier – det må jobbes litt mer med det håret nå. Flott ble du og ja viktig med litt nytt stæsj på lepper og sånn. Vi trenger det rett og slett. Klem til flotte deg.

    2. Så flott 🙂 Flott før også <3 Deilig å få av litt. Det er 1 år siden jeg var hos frisøren sist..Må vel gå snart igjen nå 😀

      1. Takk😊
        Det var på tide å få bort en god del slitte tupper nå. Og få farge hos frisøren …digg😍
        Ta deg en tur og kos deg du også. Etter ett år uten frisør er det deg og håret ditt vel unt😙
        jeg trodde du farget hos frisør jeg?! Hvor kjøper du den fargen du har da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg