DE SISTE DAGERS STRIKKING…MED OPPSKRIFT

Med lydbok på ørene eller nyheter på TV, går strikkepinnene av seg selv. Denne sommertoppen fant jeg i bladet Familien. Et blad jeg får etter min svigermor. Bladet er fra i fjor sommer og jeg falt for toppen og oppskriften med en gang jeg så den. 

Jeg lette rundt i diverse garnposer jeg har liggende.  Og endelig kunne jeg bruke noe av det jeg hadde i en pose jeg kjøpte via Facebook for et par år siden. Dette er lin/bomull og jeg har ikke funnet noe å bruke det til tidligere.

Det var ikke den rette tykkelsen, så jeg har regnet meg frem til hvilken str jeg måtte strikke for at den skulle passe til meg. Strikket en prøvelapp, og regnet ut.

Jeg trodde det skulle holde med det ferskenfarga garnet, men etterhvert så jeg at det ville bli litt snaut.  Derfor prøver jeg med det hvite garnet i tillegg.  Har en liten plan om fargefordelingen videre på toppen.

Jeg er nysgjerrig på resultatet så jeg strikker litt hver dag.

Jeg deler oppskriften med dere. Siden den står i et blad går jeg ut i fra at det er lov.

 

Det hadde vært spennende hvis du også strikker den. 

Da vil jeg gjerne se resultatet og hvilken farge/fargekombinasjon du velger.

Ha en fin dag ❤

 

#strikketopp #strikk #strikking #sommertopp #håndarbeid

8 kommentarer

Siste innlegg