DAGENS PLAN ER SATT

Vi har hatt besøk i dag, og da forsvant litt av julekakene mine. Det er jo fint at de blir spist. Så da ble planen klar for dagen…. jeg må bake mer. 

Jeg har bladd litt i kokebøkene mine og bestemt meg for at det blir Serinakaker og en Banankake. Det er noe jeg har alt av indegriensene til her hjemme. Smøret er satt frem på benken for å få romtemperatur. Det er til Serinakakene. Deigen til disse kakene skal stå i kjøleskapet noen timer før utbaking. Så utbaking og steiking av kaker blir gjort i kveld en gang.

Oppskriften på banankake er etter min første svigermor. Hun laget den ofte og den er veldig god. Det er noen år siden jeg laget den sist.  Så det blir moro å smake den igjen.

Mens smøret står og mykner på kjøkkenbenken skal jeg strikke noen runder på vott nr to.

Nå la Dino og Ester seg endelig ned her, så hvis jeg er heldig nå så kan jeg nyte noen minutters stillhet.

 

Seint i går kveld laget jeg deigen til medisterkakene og fikk stekt dem. Det ble 23 store kaker av 4 × 400 g medisterdeig etter at jeg spedde den ut med melk, potetmel og krydder. Det holder til vårt bruk i jula. 

Det drar seg sakte men sikkert til mot jula. 

Kakebokser har jeg ikke fått tak i enda. Jeg skal jammen ta en titt i noen kjøp/salg grupper på fb før jeg evt reiser ut for å se i noen butikker. Kanskje er det noen som har her i nærheten av meg.

 

Ha en fin dag da😚

2 kommentarer
    1. Du er jammen flittig. Skal prøve meg på smultring i dag:)
      Fint at du har noen som spiser julekaker:)
      Jeg må selv spise mine:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg