Dagens middag. En form med alt i ett.

I dag har jeg laget en form med alt i ett. Jeg gjør ofte det.

Dette har jeg brukt:

400 g kyllingkjøttdeig

8 små poteter

3 gulrøtter

1 pk hakkede tomater ( spicy chili )

2 hvitløksfedd

1/4 beger rømme

paprikakrydder 

ost 

Jeg kokte potetene på forhånd i dag, det er nok ikke nødvendig hvis du skjærer dem i tynne nok skiver før du har dem i formen.

Kjøttdeigen ble brunet i stekepanna før jeg hadde i gulrotskiver, hakket hvitløk, hakkede tomater, og rømme. Smakte til med paprikakrydder, salt og pepper.

Dette trenger ikke mange minuttene i panna. Bare få blanda det godt før du heller det over i en ildfast form.

Del potetene i skiver og dekk hele formen, før du til slutt har på så mye ost du vil.

Stekes på 200°C i ca 20 min. 

 

Vel bekomme 😚

Og kos deg med kvelden❤

 

#altiettform #middagstips #kyllingkjøttdeig #middag

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg