DAGENE GÅR

Dagene går, og jeg holder meg hjemme. Kun ute på butikken når jeg må. Jeg er vant til å være hjemme stort sett, så det er ikke er noe problem foreløpig. Jeg har alltid noe å finne på.

Men jeg begynner å kjenne litt på at jeg ikke bare kan sette meg i bilen og ta en tur til familie og venner. Og jeg begynner å lure på hvor lenge disse restriksjonene skal vare.

Jeg hadde tenkt til å besøke både min mor og ei venninne så fort temperaturen ble bra. Hvis vi sitter ute….med avstand, må det kunne gå an å ta en kaffekopp og en prat.

Men det er bare så vanskelig å vite om jeg er sjuk eller ikke, siden formen stadig er opp og ned. Det er jo vanlig for meg, ikke noe unormalt. Det er bare det at de siste dagene har jeg hatt mye vondt i hodet og småfeber på kvelden. Sviing i øynene, sårhet i halsen og brystet, og det værste er at jeg begynner og bli tung i pusten også. Men det er jo vår, så det kan like godt være allergi av noe slag. Noen koronatest får man vel ikke før man er halvdød. Så jeg må nok foreløpig se langt etter besøk. Ihvertfall til pusten blir lettere igjen.

Forresten har jeg legetime på mandag. Jeg trodde den ville bli avlyst jeg. Men har ikke hørt noe om det. Da er det vel meninga at jeg skal dit. Jeg tror jeg skal ringe dit i morgen å si i fra hvordan formen er. Så får de avgjøre om jeg skal møte opp eller ikke. Meninga er at jeg skal ta en masse blodprøver… og urinprøve. Og sjekke og finne ut mer om blodtrykket mitt. Det er fortsatt ikke stabilt. Så det kunne vært greit å få beholde timen. Vi får se…

Nå skal jeg finne ei ny bok å høre på fra Storytel. Jeg ble ferdig med min første lydbok tidligere i kveld. Denne her:

Den vil jeg anbefale deg å høre på, eller lese. Handlingen foregår for det meste på et mentalsykehus på 50-tallet. Det er helt forferdelig å høre/lese om hvordan det var den gangen. De fleste av oss har vel hørt historier om “sinnsykehusene” og “galehusene”  som fantes for maaange år siden.

Ønsker deg en god natt😚

 

 

#lydbok #sinnsykehus #lesetips

 

4 kommentarer
    1. Ikke noe godt når formen er så opp og ned. Her har den heldigvis vært mer opp de siste to dagene, og det er godt. Vi var en liten tur på butikk i dag, måtte ha litt. Handler kun en gang i uka, og bare om vi må nå. Ingen vits i å være for mye blant folk. Vi kjenner også på dette at vi ikke kan dra til svigerfar. Han er helt alene, og vi får jo ikke hjulpet han slik vi pleier nå. En rar tid, og vi får håpe den ikke vil vare så altfor lenge. Vi får bare være flinke til å fortsette med det vi pleier å gjøre ellers også, være mest mulig hjemme. 😉
      Ønsker deg en fin dag! Klem 🙂 <3

      1. Ja…vi er gode på å være hjemme 🙂 Det er jo en liten fordel i disse tider 🙂 Håper ikke dette varer alt for lenge, men tror nok det tar sin tid, dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg