CAMPING ET PAR DAGER

Vi kom i går, min mor og jeg. Middagen ble medbrakt makrell.

Makrell er godt det, men det ble ikke helt den rette smaken vi er vant til her på campingen. Her på plassen blir det spist masse ørret, og noe røye. Det er det som er å få her i Tinnsjøen.

Jeg var ikke nede å slang med stanga mi i går. Ble rett og slett litt frysen ut på kvelden. Og det er egentlig båt som er tingen her.

Men tror du ikke vi fikk fire nyfiska ørret av et Dansk nabopar her da. Vi fikk de nesten i fanget da vi satt ute og spiste frokost i dag. Han spurte om jeg hadde fått noe i går kveld, og da jeg svarte at jeg ikke hadde gjort noe forsøk engang, satte han fra seg bøtta si med fire ørret, sa værsågod og gikk videre. Gode naboer??….JA!  De har også vært her i årevis. 28 år hadde de funnet ut nå.

De var innom på terassen her i går og fikk en kaffekopp.  Det var derfor han viste at jeg hadde med fiskestanga mi.

Jeg begynte på en ny klut nå i sta. Hvis jeg rekker å få den ferdig før vi skal hjem igjen skal de få den som takk for fisken.

Jeg har bare heklenål med meg, så jeg hekler med halvstaver. Da blir det ganske tett. Det går fortere enn å strikke, så det er en liten mulighet for at jeg rekker det. 

Nå må vi vist en tur opp til butikken. I dag er det min mor som skal være kokk.

Menyen kommer sikkert ut her i kveld. Jeg gleder meg til å smake. Hun har funnet en oppskrift som hun har testet hjemme. Og det hørtes godt ut. Det er ikke fisk. Ørreten får vi ta på skiva til kvelds, eller frokost i morgen.

Ha en fortsatt fin dag😚

7 kommentarer
    1. Hei! Lenge siden sist 🙂 Har det kjempebra nå 🙂 Er tilbake for fullt på bloggen etter en god pause.

      Dessverre er jeg allergisk mot ørret, laks og annen fisk. Blir rett og slett dårlig med hodepine og kvalme av det.

      Heldige dere som fikk ørret. Mannen min liker å fiske ørret, og han har laget seg masse gode middager av ørret 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Snille nabo. Koselig det.
      Jeg elsker makrell. Men vi har bare fått et stykke sist gang på fisketur..men det blir vel senere. Kos dere videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg