BUTIKKTUR

Endelig! Ferdig med butikkturen.  I dag var det en del biler og folk der. Mer enn det jeg har sett de siste gangene. Men mye mindre enn på en vanlig lørdag. 

Alt av varer var på plass. Det var ikke mangel i hyllene, som det var forrige lørdag. Plasthansker og desinfiserende våtservietter på rull sto fremme ved inngangen.  Ved kassene var det satt en lang strek på gulvet med beskjed om å holde avstand.

Jeg kjente jeg holdt pusten så lenge jeg klarte etter hver gang jeg møtte eller gikk forbi noen.  Savnet egentlig veldig et munnbind. Merkelige tilstander. Men nå er det heldigvis gjort for denne gang. Kjøleskap og bakehyller er fylt opp.

 

Jeg misunner ikke mine tidligere kollegaer på Kiwi i disse dager.  Nå er det virkelig på tide å skryte masse av de som jobber i butikkene og møter kunder hver dag. Hver eneste arbeidsdag er de utsatt for smitte-fare.

HEIA-HEIA!!! Til dere som står på i denne merkelige hverdagen vi har fått.

 

 

#koronatid #uvirkelighverdag #bakevarer

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg