BULDER OG BRAK

Det er søndag, og jeg har tenkt til å ta en søndag. Altså hviledag med bok bl.a. Men jeg hadde satt av 1 time til å jobbe med veden.

Jammen var det godt vi begynte da vi gjorde, for jeg rakk å være med omtrent den avsatte timen. Sola skinte og det var godt og varmt, men vi så at himmelen var veldig mørk et stykke unna.

Det kom nærmere og nærmere, og vi jobba fortere og fortere. Vi ville gjerne få mest mulig av den tørre veden inn i vedskjulet i tilfellet været kom over oss med regn. Og gjett om det gjorde!!

Mens vi la over den veden vi ikke rakk å ta var det bare godt med en dusj i regnet. Men det gikk ikke mer enn et par minutter, så hølja det ned.

 

Vi rakk såvidt å få satt oss ved bordet her under tak for å få igjen pusten. Så flerret det et lyn ned fra himmelen, og før jeg rakk og si noe kom det et KJEMPESMELL. Jeg både hoppa i stolen og kom med noen mindre pene gloser. Snakk om høyt SMELL altså.  Og dette skjedde 3 ganger etterhverande! Så høye og raske smell omtrent i ett med  lynet er det lenge siden jeg har hørt.

Bikkja stakkar ble livredd. Han sto ute på plenen.  Det tordenværet kom bokstavelig talt som lyn fra klar himmel. Vi hørte ikke antydning til buldring før det plutselig var i gang rett over hodene på oss. 

 

Jeg syns lyn og torden er spennende jeg. Men nå lurte jeg på hvor det ville slå ned.  Det gnistra visst i kontaktene på kjøkkenet, sa mannen. Men alt ser ut til å virke. 

Dekoderen til tv’n var allerede uten det røde lyset som viser at den er slått av da jeg kom inn. Så jeg er redd den har gått føyka. Tv’n vet jeg ikke hvordan det har gått med. Jeg røsket ut det jeg fant av kontakter på begge deler. Vi får skjekke det senere i dag.   

Nå skinner sola igjen etter at buldreværet forvant lenger og lenger av gårde. Og jeg skal ha en hvil med boka mi, med god samvittighet etter vedsjauen.

Fortsatt fin dag til deg😚

 

6 kommentarer
    1. Uff da, så voldsomt det været ble da. Fint her i hele dag, men kom ei skur nå for 1 time siden…Badet og vært på sykkeltur jeg 🙂 Bra dere fikk ordna med ved altså! Klem.

    2. det var litt av et vær ja uff,ikke kjekt når lyn slår ned og det elektriske blir rammet,opplevde det en gang vi også boksen til internett gikk føyken og vi måtte ha ny ,og jeg håper virkelig att dere fikk det meste av veden i hus ja

      1. Der var et fryktelig uvær rett over oss ei ei stund. Det ser ut til at det bare var strømforsyningsboksen inn til tv-boksen som gikk føyka. Vi har en boks til oppe på soverommet, så vi tok strømforsyningsboksen og ledningen til den ned. Vipps…så virket alt igjen😃

        Vi fikk inn det meste av det som er tørt nok til å brukes i år. Resten ble reddet med plast over.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg