BRUKTBUTIKK OG LOPPIS

Ja det er gøy det😊 Bruktbutikker og loppemarkeder er alltid spennende. Det er så mye fint å finne der.

I dag kom min mor tidlig hit. Jeg ringte henne i går kveld for å høre om hun ville ta seg en tur, og bli med på loppis. Det ville hun. Men hun skulle IKKE ha noe! Det åpnet klokka 11, og vi ville prøve å være der omtrent til da. Det var SÅ mye fint der altså. Skulle gjerne handla masse. Men jeg klarte å styre meg.  Jeg kjøpte bare ting jeg hadde bruk for. 

2 duker/løpere, det har jeg manko på nemlig. 3 tupperware bokser med lokk. Fint til å ha pålegg og annen mat som er åpnet i kjøleskap og fryser. Og et stort glass med lokk og gummistrikk til hjemmelaget syltetøy. Gjett prisen???…….. 60 kroner for alt😁 Min mor som IKKE skulle ha noe, endte opp med 2 fulle bæreposer. Dumt jeg ikke fikk tatt bilde av det.  Det var nye fint hun fikk tak i. Duker bl.a ,og et kjempefint fat med lokk i sølvplett.  Det sto på 4 fine ben og hadde en ildfast form inni. Det passet perfekt til våruller f.eks, som svigerdatteren min lager en del av. Eller annen varm mat. Det ga hun 30 kroner for😊. Som sagt… hun kjøpte veldig mye fint, til litt over 200 kroner. 

På torsdag var mannen min med en kamerat til en bruktbutikk. Tenkte han kunne slenge med å se om han kom over noen store gode arbeids-t-skjorter.  Det fant han ikke, men derimot kom han hjem med en overraskelse til MEG😁

En saftkoker!!! 😊😊😊😊

Gjett om jeg ble glad da😍 Så i går kveld var jeg ute å plukka mer bær i hagen.  Jeg kokte saft til over midnatt i natt. Herligheten kosta 75 kroner.

Så det er ikke noe å lure på. Gå på loppis og brukt-butikker.  Der finner du alt mellom himmel og jord nesten gratis. Og verdifulle og fine skatter, til både bruk og til pynt slipper å ende på  avfallsplassen.

  Jeg roper et stort HURRA for gjenbruk❤

 

#loppemarked #loppis #bruktbutikk #gjenbruk #saftkoker

 

8 kommentarer

Siste innlegg