Brukt timer på å roe kropp og sjel

Denne dagen har blitt til ingenting. Jeg har ligget hele dagen stort sett, og prøvd alle mulige triks for å roe kropp og sjel.  Hodepinen vil heller ikke få over. Jeg har prøvd avslapningsøvelser flere ganger . Ligget rett ut og begynt fra tærne og jobbet meg oppover hele kroppen. Roet ned en og en muskel på vei opp.  Men da jeg kom til ryggen og videre mot skuldre og nakke måtte jeg jobbe skikkelig hardt for å prøve å slappe av. Der er alt i helspenn. Måtte begynne på nytt og på nytt flere ganger . Så fort jeg skulle begynne på nakken kjente jeg at rygg og skuldre var like anspent igjen. Kjevene er helt sammenbitt.. . Veldig vanskelig å jobbe med , samtidig som jeg kjente at det andre var like anspent igjen så fort jeg skulle gå på neste punkt. Jeg lå med lukkede øyne hele tiden. Konsentrerte meg alt jeg kunne. Det er mye mulig at jeg sovnet fra det en liten dubb . Jeg pleier å gjøre det, før jeg kommer igjennom hele kroppen.

Fortsatt med lukkede øyne, fant jeg ut at jeg skulle prøve og rydde opp i alle planene som brått ble for mye for meg på formiddagen i dag.

Jeg begynte med å se for meg en skuff i skjenk. I tankene kunne jeg legge flere ark med planer i den. Lukket den igjen og håpet de ble der. Men den gang ei.  Det måtte sterkere skyts til. Planene var for uoverkommelige i dag. Hodet var fullt. De vokste seg til en kjempestor oppblåst ballong . Den ville jeg dytte inn i skapet på skjenken, men den var for stor . Fikk den rett og slett ikke inn, og ikke snakk om å prøve å lukke døra.

Så dukket det plutselig opp en blomst med et svart hull i midten. Blomsten og hullet vokste seg større og større . Det samme gjorde ballongen.  Jeg dyttet og dyttet for å få hele den digre ballen ned gjennom hullet. Det tok lang tid og masse krefter . Men jeg tror jeg muligens fikk det til til slutt. 

Nå i kveld har jeg vært oppe og tatt en kaffekopp. Og innsett at dagen ble som den ble.

I morgen skal jeg ikke bestemme meg for noe som helst. Det går bare i surrball .

( bør kanskje få med at stadig nye smarte planer dukket opp og forstyrret jobben min med å roe kropp og sjel. Så det er ikke rart jeg har brukt flere timer med jobben)

Jeg må unnskylde meg med hodekjøre mitt for at jeg ikke har svart på kommentarer i dag . Men jeg har sett dem. Jeg skal gå over alt i morgen. Nå hadde jeg mer enn nok med å få skrevet dette innlegget.

Ha en fin kveld❤

 

 

 

#avslapningsøvelse #bipolar #tankespinn #anspenthet #formyeihodet

 

8 kommentarer
    1. Det ble masse tanker og krøll. Sett deg i skogen på en stubbe i morgen… Og la tankene vandre avsted.. For dette hørtes ikke bra ut. Sikkert sykdommen din. Varm klem herfra 💞meg.

    2. Ikke noe godt med slike dager. Og det er ikke enkelt når tankene tar sånn overhånd. Da hjelper nesten ingenting. Selv så har jeg best av en luftetur når det er så ille. Men det er ingen fasit for alle.
      Som du skriver, prøv å ikke han noen planer, bare la ting komme og skje uten for mye tankevirksomhet.
      Håper det går bedre etterhvert! God klem 🙂 <3

      1. Tusen takk😊
        Jeg har det bedre i dag. Tok noen avslapningsøvelser under middagshvilen i dag også😊
        Luftetur er godt det også. Men i går hadde jeg ikke sjans .
        Sender en klem tilbake❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg