Brrr…det er kaldt ute i dag.

I går kveld krøp gradene nedover. Vi tok ingen sjans på at vannet skulle fryse, så en vifteovn er satt på ute på kjøkkenet for å blåse varm luft videre inn til vaskerommet.  Kjøkkenkrana står i tillegg og drypper. Vannet har lett for å fryse her. Jeg tenker med gru på alle kronene som flyr avgårde når vi må bruke ekstra strøm pga det.

I dag står det på Tibber-appen at strømprisen mellom kl 17-18 er 5,24. Akkurat nå er den på mellom 3 og 4 kr. Grøss og gru. Nettleia kommer i tillegg. Men det var ÷16,5 °C før vi la oss i går kveld og da har vi ikke annet valg. Nå står det ÷14,8. Alt for kaldt spør du meg.

Jeg får gå ut å hente inn mer ved snart, og starte den frosne bilen. Jeg må en tur i butikken i dag.

Bilen har stått siden fredag, så den ser temmelig iskald ut. Jeg håper den vil starte. 

 

Ha en fin ny uke😚

6 kommentarer
    1. Uff. Ja nå er det kaldt altså. Men kan jo ikke sitte og fryse heller.
      Vi har heldigvis ett varmt hus. Og har mulighet til å fyre med ved.
      Håper du fikk starta bilen.

      1. Dere er heldige som har et godt og varmt hus. Her har vi fyra opp en gassovn i stua nå i kveld. Slo av vifteovnen da. I den andre stua fyrer vi med ved, så noe av den varmen også kommer inn i den stua vi bruker mest.
        Bilen startet med en gang i dag😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg