Brød, rundstykker, biff og fløtegratinerte poteter.

Her har stekeovnen stått på lenge i dag. Først stekte jeg et brett med rundstykker og deretter et brød. Mens brødet sto i ovnen var klokka blitt såpass mye at jeg begynte å bli sulten, så da gjorde jeg klar formen med poteter som også skulle inn i ovnen en tur.

Da brødet ble tatt ut kunne jeg sette potetene rett inn i varm ovn. De hadde fått 10-15 minutters koking i fløten før jeg helte de over i formen. Mens de sto der og ble ferdig gratinerte kunne jeg etterhvert begynne å steke biff og løk.

 

Det ble kjøkkentjeneste i dag, og det er helt greit. Ute har det vært grått og trist. Jeg er fortsatt  god og mett óg fornøyd med dagens innsats. Brødet og noen av rundstykkene er lagt i fryseren.

 

Nå skal jeg hvert øyeblikk finne natt-tøy og kose meg lesing til jeg sovner.

Ha en fin kveld og natt ❤

6 kommentarer
    1. Maten så helt nydelig ut. Og du var flink og fikk laget litt til å ha senere også. Hjemmebakt er best!
      God natt og klem fra meg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg