Bringebær.

Min svigerdatter plukker bringebær på en gård i nærheten her i Hokksund. Da jeg kom hit i går kveld sto det ei stor bøtte på kjøkkenet med bær som ikke kunne selges. Det får de ta med seg hjem. Men hvor skal man gjøre av alt da?? Her i huset er fryseren stort sett stapp full. 

Det var bare 1 kg sukker i skapet her, og ikke mer enn 3 små glass jeg kunne ha syltetøy i. Så i dag målte jeg opp 1 kg bær og håpet jeg jeg fikk mesteparten i de glassene.

Det gikk jo ikke. Jeg måtte finne et beger som jeg fikk resten i. Det skal jeg se om jeg får skvisa ned i fryseren når det blir helt avkjølt.

Sylting ferdig og oppvaska tatt.

Dette var bare en brøkdel av all bringebæra.  Jeg klarte faktisk og få pressa resten av dem i fryseren. Fordelt i poser og begere.

Egentlig tror jeg ikke det blir spist så mye syltetøy her. Så i morgen får vi se om det er mulig å få kjøpt glassflasker med kork, og koke saft av det som ble lagt i fryseren en av de nærmeste dagene. Det så ut som de hadde 1 litere på Jula.

Saft drikkes det ihvertfall her. Det står alltid ei flaske med det på kjøkkenet. Og bringebærsaft er godt.

HA EN FORTSATT FIN DAG ♥ 

4 kommentarer
    1. Jeg elsker syltetøy så det blir mest spist hos oss.🤗
      Veldig lurt å lage saft når man har mye bær, men da trenger du jo mer sukker, så det var bra du fikk plass i fryseren.👍🏻
      Kos deg med safting og sylting.😊

      1. Ja, jeg trenger en god del mer sukker. Det var godt å få plass i fryseren til bæra. Da kan jeg ta de opp igjen når det passer å gå løs på mer sylting og safting. Jeg spiser ikke så mye syltetøy, men noen ganger syns jeg det er veldig godt 😊

      1. Ja det blir veldig mye bringebær på oss i år. Det står et plommetre rett utenfor terassen her som er full av frukt også 😊 pluss at det er en hel masse rips hjemme. De håper jeg noen har vært og plukket før jeg reiser hjem igjen. Jeg har sagt til noen at det bare er å komme og forsyne seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg