BØTTEBALLETT

NÅ er jeg fornøyd nå!

Jeg har nettopp parkert bøtte, vaskefiller, langkost og støvsuger. Har holdt på en hel evighet, med bare små pauser. Alt av møbler, pynteting, lamper, vedovn, gulvlister og gulv er vasket i den ene stua og gangen inn til den andre stua.

Så det ble treningen for i dag.

Det var ikke akkurat sånn som på bildet her jeg så ut da jeg var i aksjon. Ansiktsfargen var mer lik en moden tomat. Det store gliset var heller der akkurat da, og pusten hørtes ut som en hvalross, med all den bøyen og tøyen som foregikk.

Nå er pusten normal igjen, muligens ansiktsfargen også, og jeg kan sette på meg gliset.

Altså ingen tur på meg i dag . Men jeg har fått frisk luft uansett. Pausene mine har jeg tatt ute i sola.

Jeg har rett og slett droppet maten i dag for å klare og holde det gående til jeg ble ferdig. Det høres fryktelig dumt ut. Men foreløpig må jeg gjøre det sånn.

Spiser jeg, ramler blodtrykket ned og jeg må legge meg nedpå. Dessuten kan jeg ikke bøye meg over vaskebøtta på lange tider. Da kommer maten opp igjen pga en lukkemuskel som ikke gjør jobben sin som den skal. 

Det kan se ut som blodtrykket er blitt bedre de siste dagene etter halvering av medesin. Nå klarer jeg å holde meg våken hele dagen. Selv om jeg sliter utover ettermiddagen og kvelden.

Jeg finner dyna og tv’n og syns dagen er ferdig mellom sju og åtte. Det er helt greit. Jeg har tilogmed hatt på vekkeklokke hver dag denne uka. Og døgnrytmen er på rett spor. 

I går hadde jeg ikke helt den rette dagen, men i dag er jeg storfornøyd.

Nå skal jeg endelig spise litt, nå gjør det ingenting om jeg går ned for full telling. Jeg har utretta mirakler i dag.

Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld😚

 

 

 

#blodtrykk #blodtrykksfall #bøtteballett #vaskedag #reflux

6 kommentarer
    1. Så godt å høre at du er i bedre form. Ønsker deg en fin helg. Hilsen Elisabeth som ofte er inne og leser, men ikke legger igjen så mye spor. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg