BORTE HELE HELGA

Endelig har jeg kommet meg på plass hjemme igjen. Jeg reiste ned til min mor på fredag ettermiddag og ble der til i dag.  Det ble et par seine netter med TV-opptak..og bittelitt strikking😊 Vi så et par opptak med Truls ala Hellstrøm. Og lo så vi nesten mista pusten noen ganger😂

Er godt i gang med sokk nr 2 til mannen nå.  Fikk såvidt begynt på hælen før jeg reiste hjem.

Nå er det ikke så lenge før mannen og Dino kommer hjem fra jakt, så jeg tenker jeg bare skal sitte her og strikke videre på hælen før de dukker opp. Meninga var at jeg skulle gjøre ferdig syprosjektet mitt i går, men det flyr ingen steder. Og jeg reiste jo heller ikke hjem. Dessuten fikk jeg et nytt strikkeoppdrag å bryne meg på. Enda ei lue. Med både hare og hund på. Ikke vet jeg om jeg får til det. Men jeg skal gjøre et forsøk.

Vi har spist så mye mat i helga. Eller rettere sagt, jeg har spist mye. Så jeg har sikkert lagt på meg bare siden fredag. Huttetu! Jeg var på vekta her en dag, og hadde gått opp igjen noe av det jeg gikk ned i sommer. Alt for mye mat, og for lite turer i det siste. Jeg må begynne på’n igjen med begge deler.  Små turer, og mindre mat. Nå som blodtrykket har vært høyt så lenge har jeg rett og slett ikke turdt å begi meg ut på tur heller. Men noen minutter bør vel kunne gå an. Jeg må over dørstokkmila på nytt. Solliv er jo så flink til å motivere oss alle med det😊 Dessuten kom den ene sønnen min med en lang tirade om trening og mat under frokosten i dag. Han skulle nemlig begynne på treningsstudio igjen. Og han skal prøve å og få med yngstemann på det også. De har vært sammen om det før.  Det er lettere når de er 2 som han sa. Da pusher de hverandre til å komme i gang skikkelig. Og som han sa, han hadde aldri følt seg bedre enn da han holdt på med jogging og musikk på øra. Nå kan han ikke jogge lenger pga rygg og beintrøbbel. Men trene styrke kan han, urokråka sjøl, så holder han kroppen i form. Og blir kanskje bedre i rygg og bein også. Siden han var så veldig PÅ med dette nå, bør jeg vel ikke være noe dårligere jeg. Den vekta som har gått opp igjen er jeg ikke særlig fornøyd med. Og det er heller ikke bra for blodtrykket. Nå skal jeg hvile hodet ei stund med strikking. Så skal jeg prøve noen minutter med gåing uansett om det blir mørkt ute i kveld.

Ha en fortsatt fin søndag 😚

 

10 kommentarer
    1. Kjempekoselig å lese om det du har gjort 🙂

      Så kjempeflotte og fine sokker 🙂 De var kjempefine!

      Ja, Solliv er kjempeflink å motivere oss ja 🙂

      Ikke noe moro med høyt blodtrykk nei!

      Selv sliter jeg jo med betennelser i hæler og ankler, og det blir verre når det blir vinter, kulde og sne. Derfor er ejg glad for at jeg dra på treningssenteret for å gå på tredemølla.

      Blodtrykket mitt har vært stabilt helt siden i sommer, og det er jeg kjempeglad for. Tåler medisinene mine bra også. Det er jeg letta over 🙂

      Har vært borte selv i helgen jeg. Denne helgen var jeg på Røros sammen jobben til mannen min på julebord, og vi hadde en kjempefin og koselig helg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndags ettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. De sokkene så ut til å bli fine da 🙂 Hvitt og svart, flott 🙂 Jeg har heller ikke gått noe, men har lyst å få begynt å trimme litt snart 🙂

    3. Kjempefint dette….Flotte sokker. Ja, det er deilig å få på plass litt rutiner og sånn. Kommer det nå vet du…<3 Takk for link 🙂 klemmer til deg…

    4. en liten tur ut er bra for helsa ja,frisk blir en ikke bare ved å sitte stille og kose seg med mat,litt dumt igrunnen men desverre sånn det er :=) du kommer deg nok i gang igjen skal du se ,fine sokker da,og spennede hue prosjekt

    5. Håper motivasjonen for å gå turer igjen plutselig kommer! Om ikke, må du bare sitte helt rolig og vente til den gjør det… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg