BLOMSTERBED OG MAT

Nå tordner det som bare det ute. Dino er redd, så vi måtte spise middagen inne, selv om temperaturen endelig begynner å bli levelig på terrassen.

Vi fikk en del elgkjøtt av noen her oppe for litt siden. Ferdige elgkarbonader og litt forskjellig annet.  Det ble vi kjempeglade for. Vi har spist noen av karbonadene. Gode! For er par dager siden tok jeg opp noe av kjøttet. Tenkte å grille det, men det ble ikke noe av på torsdag og heller ikke i går.

I går ble vi nemlig bedt opp på hytta til de vi fikk kjøttet av. Det var grilling der, men vi skulle ikke ta med noen ting. De hadde handla mer enn nok før de reiste opp. 

De to karene våre skulle skru og sette sammen en helt ny vedklyver som ble hentet “flatpakket” på posten i Drammen.  De hadde noe å henge fingrene i noen timer, for å si det sånn. Også i denne varmen! Vi var ikke hjemme før halv 2 i natt.  Kunne sovet over i ei campingvogn som var gjort klar til oss. Men jeg syns det var like greit å reise hjem, når turen ikke tar mer enn 20 minutter.

I kveld ble det endelig elgkjøtt, rettere sagt elgbiff!! Jeg trodde det var ett kjøttstykke jeg hadde tatt opp for å ha på grillen. Men det var helt greit det, med biff .

Laget maten inne i stedet for på grillen siden det buldrer og braker. Det smakte kjempegodt! Skikkelig mørt og godt kjøtt var det. Poteter og en ferdig pose med wok-grønnsaker med påfyll av løk og en fløteskvett ble tilbehøret i dag.

 

Ellers har jeg sovet til langt ut på formiddagen i dag, tross alt ble det en laaang dag i går..hehe.

Etter et par kaffekopper begynte jeg å livne til. Da var det frem med den nye hage-shortsen . På med den og en BH. Så var jeg klar for mulig heteslag, brunfarge på ryggen og luking i blomsterbed.

Det var så varmt at jeg må ha mista en halvkilo eller to bare på å svette….håper jeg . Måtte stadig under taket på terrassen for å få skygge på hele kroppen. Og fylle på med drikke.

Det er snakk om bare et par dager nå, så er alle staudene mine i full blomst. 

 

I blomsterurna blomstrer det også fint.

 

Jeg sådde en liten flekk med reddiker i bedet mitt også i dag. Trodde det var alt for seint å så nå jeg, men det er det visst ikke. Da et det bare å vente og se om de vil spire.

Ha en fortsatt fin sommer-lørdag😗 Det kan se ut som tordenværet har gitt seg her for øyblikket😊

 

 

4 kommentarer
    1. Så flott det er hos deg..Nydelige farger og blomster. Staudebedet var så fint..
      Maten ser deilig ut altså, snart har du reddik fra hagen 🙂 som tilbehør i salaten..Jeg tok inn flere i dag. Er så gode.

    2. I dag har det vært regn her, litt deilig. Skjønner hunden blir redd i tordenvær ja, de skjønner jo ikke helt hva som skjer dyrene. Koselig med middagsbesøk da, og når det er så nærme så er det jo bare greit 🙂 Ha en fin dag Mona Iren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg