BLODTRYKK…IGJEN

Her har det vært stopp på det meste i flere dager. Stort sett har jeg vært liggende etter den nye dosen med blodtrykksmedesin. Det gikk fort fra for høyt til for lavt.

Jeg klarte en tur ut dagen etter påbegynt ny dose, og hadde et håp om at jeg var i gang. Men dosen er for høy, virker det som. Jeg skal gi det noen dager til før jeg evt. spør om å senke den en del igjen.

Et par dager har jeg klart å sitte oppreist og strikke ei stund innimellom. Lua vokser.

Og det er bra. For i dag var det temmelig mye kaldere ute enn det har vært på lenge. Det nærmer seg luevær. Og jeg har tenkt meg ut på tur igjen, bare hodet slutter og snurre og hakke, og resten av kroppen får stablet seg på beina.

Jeg får testet meg litt seinere i dag. Da skal jeg til butikken og prøve å gjøre unna mesteparten av en ukeshandel. Det kan man bli ganske svett av.

Resten blir tatt i en annen butikk i morgen. Da skal jeg til tannlegen et sted hvor det er mer utvalg av butikker.

Det skal bli gøy å se om jeg klarer ei hel uke uten matbutikk etter handlingen. Jeg har laget meg ei handleliste, så jeg tror det skal gå bra.

Ha en fin dag da😚

 

 

11 kommentarer
    1. Ikke bra dette med blodtrykket ditt synes jeg. Håper virkelig det går bedre etterhvert nå. Lua blir topp. I dag er det isvind! Men skal ut og gå nå straks..Klem fra meg.

      1. Ja, blir det ikke bedre over helga nå jeg minske på dosen igjen . Dette her er ubrukelig.
        Jeg tror lua blir bra😊
        Det var isvind her tidligere i dag også.
        Klem 😚

    2. Ja, med medisin er ikke så enkelt å vite med ulike bivirkninger. Håper det ordner seg.
      Nå på butikkene er det mye som frister. Masse kalorier:)
      Fin lue:)

      1. Ja det er mye det er bivirkninger på. Burde ikke tatt medesiner i det hele tatt. Men noe kan man ikke velge bort. Håper det går over snart😊
        Det er mye fristende i butikkene nå ja😁

    3. Håper det bedrer seg for deg snart. Slitsomt å gå slik.
      Selv måtte jeg begynne på 2 typer medisiner før jeg fikk stabilisert blodtrykket. Og nå har det vært ganske stabilt i flere år.
      Håper de finner rette typen og dosen til deg. God bedring! Klem 🙂

    4. Kjempefin lue du strikker. Den var lekker.

      Nei. Det er slett ikke enkelt det med blodtrykksmedisin.

      Fastlegen min følger også nøye med blodtrykket mitt. Det har vært på grensen til for lavt. Så blir det passe. Han vil se det an etter jul, for da kan det være at jeg må redusere medisinen.

      Håper det ordner seg for deg <3 <3 <3

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    5. Uff, at du skal slite sånn med blodtrykket 🙁 Ikke bra. Håper det er bedre i dag. Du strikker og lager mye fint 🙂 Jeg går i butikken hver dag. Ikke så lurt kanskje, her i byen. Men litt MÅ jeg ut, og jeg har jo munnbind, og går på andre tider enn andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg