BIPOLAR NEDTUR, ORKER IKKE Å STARTE DAGEN ENDA

Jeg klarte å fullføre arbeidsdagen i går. Heldigvis, og nå har jeg fri noen dager.

Datteren min var innom butikken i går.  Og hun sa jeg hadde vært ganske høytflyvende ei stund nå, så hun hadde bare venta på at nedturen kom . Og det burde jeg jo vite selv også.

Jeg er jo klar over at det skjer, men det kommer liksom som kasta på meg hver gang. Rett i kjelleren med et brak.

Mannen prøver å bremse meg litt da jeg er på det verste, men det hjelper ikke. Får jeg ikke holde på med det jeg er oppsatt på akkurat der og da, blir jeg irritabel og fæl. Og om jeg får beskjed om å ta en hvil og slappe av litt, hjelpe ikke det heller . Hodet fortsetter uansett å jobbe på spreng med det jeg er opptatt av.

Nå suser det i hodet og jeg er trøtt som ei strømpe. Men verden er ikke fullt så svart som den var i mine øyne på tirdag .Vi har nettopp spist en god frokost nå , og jeg har slengt meg under dyna på sofaen.  Jeg har tenkt til å bli her ei god stund, før jeg har en plan om å begynne å virke litt. ( håper jeg)

Nå trenger jeg ihvertfall ikke å ha verdens verste samvittighet for at jeg ikke orker å stå opp. Jeg har noen dager på å få gjort noe fornuftig.  Og tid til å gjøre noe av det jeg har lyst til også. Hvis jeg har lyst til noe. Jeg kunne jo tenkt meg å skrevet litt på boka mi. Men med den formen som holder til i hodet og kroppen min nå om dagen, er ikke lysten til å gjøre så mye tilstedet.

Heldigvis vet jeg at det snur igjen. Og da er plutselig lysten til å gjøre 100 ting på en gang tilbake. Og så går det ei ny runde over alle støvleskaft igjen.

Jepp, jepp. . Sånn er det bare :-/

Mannen er ikke helt i topphumør i dag , så nå la han seg  litt han også. Tror han kjeder seg med å bare være hjemme. Han har jo vært opptatt med hare-jakt og trening i månedsvis. Og nå om dagen er det for mye snø. Man blir litt lei, da man ikke får gjort noe av det man har lyst til.

Nå skal jeg sove en liten stund til jeg også.  Så får vi bare se hva som blir ut av de timene som er igjen av dagen.

Jeg trenger ihvertfall den ladingen jeg kan få i dag.

Ha en fin dag.

 

#bipolar #sliten #oppogned #irritasjon #depresjon

12 kommentarer
    1. Håper det gjorde godt med litt søvn og avslapning på sofaen.
      Har ikke selv erfaring med det du sliter med, men forstår at det må være tøft og tungt med slike store svingninger.
      En god klem fra meg ❤

      1. Det er vist ikke så mye som hjelper i dag. Er fortsatt ikke ute av morgenkåpa. Nå er det blitt kveld alt, så jeg får lage middag snart. Får heller satse på at dagen
        i morgen blir bedre. Jeg fri fra jobb ihvertfall.
        Takk for klemmen <3

      1. Tusen takk. Jeg likte ikke å få den diagnosen, men nå kan jeg i det minste forstå hvorfor jeg er som jeg er. Og jeg vet også at etter nedturene kommer oppturene igjen.
        Og sånn går no dagan.

      1. Nei, det er slitsomt.. egentlig både når hode går for fullt og idéer hagler inn og alt burde gå som smurt, ( bare det at det går litt fort i svingene og jeg vet ikke hva jeg skal begynne på først), og når absolutt ingenting ser lyst ut, og jeg ikke helt skjønner poenget med å være her på jorda.
        Er ikke helt lenket til sofaen i dag ihvertfall 🙂

    2. Godt å kunne lade opp igjen litt. Men skjønner at du går på en smell iblant ja, det gjør jeg også, med mine utfordringer, så kjenner godt til det.
      Du får kose deg og nyte tiden, og gjøre det som faller seg inn der og da 🙂

      1. Jeg prøver på det 🙂 Så godt jeg kan.
        Jeg ser det er mange som har utfordringer å slite med her inne. Deriblant du 🙁
        Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg