BILLIG MIDDAG

I går laget jeg wok. Det ble en billig middag for to. 

Jeg kokte 3 dl ris som jeg blandet i wokpanna til slutt. Da ble det mer enn nok til oss.

Det jeg har brukt ellers er:

1/2 løk

1/2 ring av røkt julepølse (røkt kjøttpløse)

1  frossen pose wok chinese ( 500 gr)

2 ss tomatpuré

1/2 liten boks kokosmelk

litt purre 

Krydder:

salt, pepper, ingefær, hvitløkspulver.

 

Hele retten kom på ca 60,-

Risen er kjøpt i storpose på Europris. Pølsa var på tilbud. Rundstykkene vi hadde som tilbehør var nesten gratis på appen “too good to go”

 

Ikke nok med det…det ble rester igjen. De ble brukt i en supergod omelett til lunsj i dag. 

Jeg varmet restene litt i panna før jeg helte over eggeblandingen av 5 egg, ca 10 ss melk, litt salt og hvitløkskrydder, og en rest av Philadelphia-ost.

Dette ble også servert med brød kjøpt via appen. Deilig brød fra Lampeland  bakeri. 

Dette var mitt bidrag til billig middagstips i dag.

Ha en fin kommende uke😚

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg