BESØKSDAG I GÅR

I går kom jeg meg endelig ut døra igjen. Det har vært mange slitne sovedager ei stund nå. Min mor har ikke vært i form siden hun var her sist. Det var vel på mandag tror jeg. Så det blir jo noen dager det også. Derfor har jeg tenkt de siste dagene at jeg skulle vært der nede. Men aller først måtte jeg klare og være våken nok til å både kjøre bil og være på besøk uten å bare sove. Og tross alt skulle jeg klare å kjøre hjem igjen i mørket også. Og det skal jeg love dere. ALDRI har veien hjem vært så lang som i går kveld!! Da syns jeg virkelig at jeg bodde laaangt uti huttiheita. Men bare jeg kommer meg inn døra hjemme igjen er det veldig greit å bo her😊  Uansett da… i går kom jeg meg i hvertfall en tur nedover. Den nye strikkeposen er tatt i bruk og var med på tur.

Den var fylt med alt av utstyr til sokke-strikking.  Mine lilla sokker var med også. Tenkte jeg kunne festa alle trådene på dem. Men jeg ble sittende å strikke ferdig sokk nr 1 til mannen i steden. Jeg fikk noen nøster med restegarn av min svigermor en dag jeg var der. Kjekt å bruke til sokker 😊

Som da betyr at jeg får dobbelt opp med trådfestejobb da nr 2 blir ferdig. Det er den kjedeligste jobben, men vi kan jo ikke fly rundt med tråder flaksende i alle retninger rundt beina på oss. Det ser liksom litt uferdig ut. “Ta deg samnen mor i huset!!” Få jobben gjort! En annen ting er at det er veldig irriterende å lete rundt i strikkeveska etter pinner. Jeg trenger absolutt et strikkepinne-etui selv også. Et sånt som jeg ga bort.

  Jeg var hos min mor i hele går ettermiddag og til seint på kveld. Hun hadde lyst på fisk til middag dagen før jeg var der, så jeg bestemte meg for å lage det der nede i går. Vi fant et par laksebiter og et par torskeloins i fryseren. Poteter og gulrøtter hadde hun. Og hun hadde funnet ei oppskrift på eggesmør hun ville prøve. Hun har sikkert et tonn med oppskrifter fra blader og aviser.  Eggesmør hadde jeg aldri hverken smakt eller hørt om. Så da laget jeg det også. Jeg elsker fisk, men mannen er ikke så glad i det. Så det blir spist alt for lite av det her hjemme. Derfor smakte det ekstra godt med fiskemiddag hos min mor i går😊

Eggesmør var ikke så galt til fisk og poteter det. Det var ikke mer humbug enn å smelte smør, finhakke kokte egg og ha det i smøret sammen med persille. Vipps… eggesmør😁 Prøv da vel😊

Kanskje jeg skal ta meg en tur ned neste uke å lage middag også. Jeg har jo bestemt meg for å prøve å være litt mer sosial.  Og middager er alltid hyggelig😊… og sosialt.  Samtidig får jeg gjort litt på et eller annet strikketøy også. Mange fluer i en smekk. Smart😁

Ønsker alle en fin søndag😙

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja er man ikke i form og trøtt er det ikke noe lurt å kjøre bil..men sikkert koselig for moren din med besøk 🙂 Så fin den strikkeposen..du er flink med håndarbeide.. Veldig glad i fisk..men ikke smakt med eggesmør..men kan tenke meg det smakte bra :)) Fin dag videre til deg <3

    2. Ser godt ut. Elsker fisk jeg. Og egg og fisk er godt. Så eggsmør må jo bli bra. Bare hørt om eggesalat 🙂 Flink du som har ordnet for din mor. Selv om du selv ikke er helt i form. Fine sokker 🙂

    3. Moren di satte nok pris på det besøket, tenker jeg, Så får håpe det går greit neste gang også. Eggsmør er godt. Monteringsjobb er fryktelig kjedelig, men for en følelse når det er gjort. Ha en fin mandag :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg