Besøk og mer testing.

I går hadde jeg mitt første besøk her. Det var koselig. Det er ikke så ofte jeg treffer venninna mi. Hun er travelt opptatt med jobb og hest. Og jeg har ikke hatt ork til noe særlig i det hele tatt de siste årene. Har stort sett holdt meg for meg selv helt i freden og roden hjemme. Eller på overnatting i Hokksund hos mora mi.

Nå føler jeg at jeg går kun på reservebatterier her. Jeg krysser fingrene for at jeg klarer å holde ut en måned til, og at alt med hus og flytting er over innen 1. November.

I løpet av denne uka MÅ “mannen” få vite om han kan fortsette å bo der eller om alle hans saker og ting også må ut. Det er det i så fall ikke jeg som skal rydde ut, men det henger over meg det også føler jeg.

Kanskje det blir bedre når alt dette er over og jeg kan senke skuldrene. Da kan det hende jeg klarer å opparbeide meg energi nok til å ha  kontakt med folk igjen. I hvertfall litt mer enn stort sett ingenting.

Venninna mi mente jeg kom til å trives her i leligheten hun også, akkurat som jeg tror.

Serveringen i går bar preg av flytting. Jeg hadde visst ikke fått med meg mer enn én asjett. Det er nok bare en jeg har tatt med for å ha noe å ha frokosten på her de første dagene. Så da fikk gjesten den og jeg brukte plastbegeret som kaka lå i.

 

Tilogmed ostekaka bar preg av flyttekjøring. Den har tydeligvis ikke blitt stående helt i vater på turen hjem fra Sigdal kvelden før. 

 

Venninna med klarte seg med kakebiten mens hun var her, så middagen ble laget senere på kvelden. Da fikk jeg testet den nyeste jerngryta jeg har på komfyren. Det gikk helt fint med den heldigvis. Så nå vet jeg helt sikkert at komfyren virker som den skal. Jeg må bare bytte ut alle andre kjeler jeg har, pluss steikepanna.

I løpet av kvelden prøvde jeg både vaskemaskinen og oppvaskmaskinen også. Alt virket som det skulle. Nå er det meste testet. Steikeovnen fikk jeg jo til med en gang her tidligere i uka. Men den er foreløpig bare brukt til middag. Så i dag skal den testet til gjærbakst.  En rundstykkedeig står til heving her nå.

Det er det eneste jeg har tenkt til å gjøre i dag. Det ble ingen søvn på meg før etter 8 på morgenen i dag, og det kjennes. Det ble bare 3-4 timer da jeg endelig sovnet. Jeg ble overtrøtt før jeg kom meg i seng i går kveld.

Jeg må satse på at jeg får tatt litt oppe i huset igjen i morgen sammen med gutta.

 

HA EN FIN NY UKESTART ♥ 

6 kommentarer
    1. Så koselig med venninnebesøk, og jeg tenker hun ikke brydde seg om at du ikke hadde alt service å dekke på med. Du holder jo på å flytte 😊 Det er lett å si, men kanskje du burde slippe mannens flytting eller ikke og heller bare konsentrere deg om deg så du ikke blir så sliten 💖 Jeg husker når Bestisen kjøpte ny ovn som du har, da fikk jeg overta en haug med nye kjeler. Mine var slitt så jeg trengte dem. Håper du får deg en stressfri tirsdag, klem 🤗

      1. Jada,vi klarte oss fint med det vi fant her i flyttekaoset 😊
        Jeg prøver å konsentrere meg mest om meg og mitt for tiden, men det er ikke alltid like lett 😊
        Så heldig du var som fikk deg nye kjeler da 😀
        Jeg får ta med de som ikke passer til den nye ovnen opp igjen til mannen.

    2. Kaka så kjempegod ut og man trenger jo ikke asjetter for å kose seg.💕
      Det går seg nok til litt for litt.🥰
      Nyt kvelden!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg