Besøk i går.

I går fikk jeg besøk av ei venninne jeg ikke har sett på lenge. Det var koselig. Vi fikk da skravlet litt, selv om jeg stadig måtte ut på kjøkkenet for å følge med på et sukkerbrød jeg akkurat hadde satt i ovnen da hun kom.

Vi satt ute på verandaen ei stund med kaffekoppene våre mens sola var fremme. Det betyr at det begynner å nærme seg lysere og lengre dager. Så deilig. Strikketøyet vårt fikk vente inne.

Sola er ikke så lenge på verandaen min enda før den går bak en liten ås. Men det er ikke lenge til den er høyt nok på himmelen til å gå klar av den.

Så da den gjemte seg bak åsen satte vi oss inn til strikketøyet. Da var sukkerbrødet ferdig og sto og avkjølte seg også. Etter enda noen turer på kjøkkenet hadde jeg fått fylt kaka med krem med bringebærsyltetøy i, og laget sjokoladesmørkrem til glasur.

Det var godt med litt søtt til den siste kaffekoppen vi tok. Bilder ble glemt i går. I dag husket jeg det, da jeg tok et stykke etter middagen. Noe å pynte den med hadde jeg ikke, enkel og grei kake til kaffen bare.

 

Da besøket mitt sto med jakka på og veska over skuldra klar til å dra, nevnte jeg at jeg  ville ommøblere på salongen og stuebordet, når gutta boys kom hit neste gang. Da spurte hun om vi ikke skulle gjøre det med en gang, og jeg måtte tenke raskt….Jo, selvfølgelig kunne vi jo prøve på det.

Jakka og veska forsvant av igjen og plutselig var vi i gang med ommøblering. Vi klarte det vi! Og jammen var det godt å få satt salongen sånn jeg har hatt lyst til lenge. Tusen takk til henne 🙂

 

I resten av stua står det fortsatt noen flytteesker igjen. De blir tatt etterhvert som jeg orker og begynne på flere esker. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal få plass til alt jeg har. Jeg er fornøyd med leiligheten og mitt eget lille krypinn uansett jeg. Og neste gang hun kommer på besøk skal jeg ha serveringa klar før hun dukker opp så jeg slipper å bruke så mye av tida på kjøkkenet.

 

HA EN GOD NATT ❤️

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg