Begynt å plante litt, og fant noe spennende.

Litt er plantet her nå før middagen ble inntatt. Vi trenger mer jord i morra, så jeg får plantet resten før jeg vender snuten hjemover igjen i morra kveld. 

Avleggerene jeg tok med hjemmefra for ei stund siden har stått i vann og fått fine røtter siden da. Disse har kommet i jord og potter i dag. Praktspragler er dette. De vokser fort og blir store og fine.

 

Den ene potta jeg skulle plante i har stått med jord i i hele vinter. Mora mi har hatt ei diger lyskule stående oppå den tørre jorda i det siste. Og rundt den har det kommet opp masse små og foreløpig grønne planter. Jeg tenkte å rive de vekk og bruke jorda til de nye plantene. Men så kikket jeg nærmere på dem og det ser da jammen ut som det er en hel masse Million bells som kommer. Bladene er i hvertfall helt like. Se her.

Så vi lar potta stå som den er ei stund og se hva som skjer. Jeg trodde dette var 1-årige planter jeg.  Så gøy det hade vært hvis det stemmer at det er nye planter som kommer igjen. Planter er spennende greier.

 

Ha en fortsatt fin sommerkveld ♥ 

4 kommentarer
    1. Jeg måtte Google litt og ser at Million bells kan være flerårig i “milde områder”. Nå er jeg usikker på om Hokksund er et typisk mildt område,men det har jo vært en mild vinter. Spennende

      1. Hmm…ja du finner ut av ting du 😃
        Kan hende potta har stått inne i uteboden i vinter. Jeg tror jeg ser bittesmå knopper på de største plantene. Så dette blir spennende ja ☺

    2. Så flott!🌸
      Det blir spennende å se om du får rett.😊👍🏻
      Jeg synes jeg alltid kjøper for lite blomsterjorda når jeg skal plante. Det går med mer enn man tror ofte. Nyt kvelden!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg