BAKST OG STRIKKING I DAG

God dag… tida flyr fra meg i dag. Klokka er mer enn den pleier å være da jeg våkner. 1 time mindre merkes. Jeg hadde sikkert sovet lenge uansett i dag, for natta ble lang med lydboka mi. Enda SÅ trøtt jeg var.

Men nå er jeg i gang. Jeg har pratet i telefonen med datter’n min på høytaler, mens oppvasken ble fikset. Og da vi var ferdige med praten ble Mr. Kenwood satt i sving med brøddeig. En litt grov type i dag, med solsikkekjerner i. 

Han skal få en oppgave til etterpå. Nemlig søt gjærdeig. Jeg trenger en porsjon av det, så jeg får brukt opp en halv boks med vaniljekrem som står igjen her. Mannen hadde kjøpt feil krem til pavlovaen.  Men jeg brukte den jeg altså. Han hadde kjøpt den som var til gjærbakst.  Den var veldig tykk.

Men aller først skal denne deigen få stå å heve seg ferdig i bakebollen. Brød først… boller og andre søtsaker etterpå.

Innimellom bakingen har jeg tenkt til å kose meg med strikketøyet. Se litt på nyhetene, og gå over til lydboka da jeg har fått nok av dem. 

Ha en fin Søndag 😚

 

5 kommentarer
    1. Høres ut som en gullgod dag ♥ Her er det foreløpig ikke bakst. Jeg har litt rydding å gjøre etter aktiv byggevirksomhet. Så må ta det litt etter litt. Nå er det blogglesing, og deretter litt strikking. Og så frister det veldig med en god hvil i senga. Og så burde jeg absolutt ha gjort enda mer. Men….
      Nyt dagen og kos deg masse ♥ Klem ♥

      1. Stor klem til deg også😚
        Hehe… Det er veldig mye burde-burde noen ganger. Men det hender en må velge senga eller sofaen rett og slett. Ha en fin kveld❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg