BADETUR OG SOLNEDGANG

Dette innlegget skulle kommet ut i går, men da var jeg helt slakt etter et par lange dager i varmen. Sovnet rett og slett på sofaen ved 19- tida. Det jeg skulle skrive om var onsdagskvelden. Vi reiste nemlig opp på et skogsvann her oppe, som har helt vanvittig fin solnedgang. Og jeg skulle bade.

Vi reiste opp ved 21- tida, så det var ganske seint.  Men så deilig vann å gitt!! Det må ha vært mangeog20°C….herlig!

Bare til opplysning: jeg sitter ikke på rumpa her altså! Det er så vidt jeg har kommet inn til der jeg når bunnen etter en god svømmetur. Jeg var lenge uti. Det var så godt. Ikke var det kaldt å gå opp av vannet igjen heller.

Til og med Dino hadde lyst til å vasse litt.

Men han var veldig usikker på dette her, så det ble ingen svømmetur på han.

Han gjorde flere forsøk, og fikk omsider avkjølet magen så vidt det var. Han og mannen trivdes best på land. 

 

Se på denne fine rota her da.  Det var lite vann her nå, så antageligvis pleier denne å være delvis under vann og i masse bølgeskvulp. 

Vakkert!!

Før vi satte snuta hjemover skulle vi kjøre en tur videre rundt vannet og DA dukket den opp. Den knall oransje solnedgangen. Det var bare så synd at det var masse trær i veien for utsikten med kamera. Jeg snudde og kjørte frem og tilbake for å finne best mulig sted for å se, og knipse bilder. Det endte med at jeg måtte forte meg ned gjennom skog og kratt i alt for store og våte slipperser for komme ned til vannet. Jeg kom ikke helt ned . Det var for mye buskas, og jeg var redd for orm. Hva gjør man ikke for et bilde eller fem??

Disse var de beste jeg klarte å få tatt.

Oppe på veien.

 

Så langt ned jeg turde å gå. Solnedgangen varer jo ikke så fryktelig lenge, så her begynte det allerede å bli litt for seint. Synd altså… for det var litt av et syn det vi så mellom trærne da vi kjørte.  Det var akkurat som både himmel og vann sto i brann. Mannen har alltid sagt det…du ser ikke noe flottere enn solnedgangen ved Lauvnes-vannet. Vi må opp igjen snart og få den med oss skikkelig. Uten alle trærne i veien.

Det ble onsdagens trening. Svømming, og rask gange mellom busker og trær.  Sliten da jeg kom opp igjen på veien??….Jepp.

 

Fornøyd?…jepp!

Ønsker deg en flott sommer-fredag😚

 

#sommerbad #solnedgang #midtsommer #kveldsbad #lauvnes #lauvnesvannet #sigdal

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så nydelig sted, så nydelige bilder. Dette var fint altså…Magisk å ta et kveldsbad.
      Her hadde jeg prøvd å ta noen turer utover sommeren. Fin trim å svømme. Er det langt å kjøre fra dere?

      1. Det er et fint sted ja😊
        Svømming er god trim…og det var helt nydelig temperatur i vannet. Det er ca 20 minutter å kjøre. Men det er det verdt😍

    2. Veldig flott der ser jeg. Og så herlig å bade. Akkurat i dag frister det meg også, for vi har over 30 grader. Men likevel så nyyyyyter jeg det. Elsker når det er så varmt. I dag har jeg ikke en eneste vondt.
      Jeg likte veldig godt det nederste av solnedgangsbildene. Nydelig med den glødende fargen mellom trærne ♥ Synes du fikk det veldig bra til. Og så fikk du litt trim på kjøpet 🙂

      1. Så godt med en dag uten vondter for deg 😚
        Jeg fikk trim, bilder, og en svømmetur 😃 Det var deilig. Har lyst til å kjørte opp dit en tur igjen i kveldinga😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg