Både bading og fisking i går.

Jada, det ble fisketur på meg og ei av venninnene mine i går. Jeg reiste hjemmefra rundt halv fire, og var ikke hjemme igjen før midnatt.

Jeg hentet henne på parkeringa utenfor der hun bor, og før vi tok veien til skogs var vi innom for en raskt handel av mat vi ville ha med. Noe hadde vi med hjemmfra også. Som kaffe og annen drikke.

Heldigvis hadde jeg tenkt så langt som på å pakke med et ekstra skifte og badehåndklær, i tilfelle vi skulle finne på å ta årets første bad. Hun tok også med seg det, og etter et par timers fisking fant vi ut at det var nettopp det vi skulle gjøre.

Rett før sola gikk ned bak åskanten bar det til vanns. Det var virkelig forfriskende og godt. Jeg tok meg en god svømmetur. Deilig.

Og se her på den fine plassen vi fant oss her for oss selv. Langt innpå Mjøndalsskogen, og ganske godt opp i høyden.

 

Vi fisket med mark og dupp. For første gang i mitt liv turde jeg å sette marken på kroken helt selv. Nå gjenstår det bare å komme over terskelen med å tørre å ta fisken av kroken selv også.

Det var ikke noe problem i går for jeg fikk ikke et napp en gang.

 

Min venninne derimot fikk 2 stk. Ørret. 

 

Det var noen gode timer vi hadde i skogens stillhet i går. Det er sommer, godt vær, og deilig badevann. Nå skal det nytes så godt som mulig fremover. Neste gang er det min tur til å fange fisken…håper jeg.

 

Fine farger på himmelen da vi var på vei ned mot Mjøndalen igjen.

 

HA EN FIN MIDTSOMMERHELG ❤️

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg