B-MENNENSKE I MØRKETIDA

B-menneske er jeg året rundt. Det får jeg nok ikke gjort så mye med. Jeg lever og fungerer best fra langt på dag og utover kvelden. Det finnes det absolutt ingen fordel med i mørketida. Dagen går fra meg når mørket dukker opp før jeg får sukk for meg. I dag er det ikke skikkelig lys ute i det hele tatt. Selv om det ligger litt hvitt på bakken.

I går natt sov jeg 12 timer i strekk og våknet ikke før halv 2 på dagen. Men da fikk jeg faktisk gjort en del likevel.

Adventstakene og ei julestjerne kom opp i stuevinduene. Vinduene var ferdig vasket for ei stund siden og gardinene var ferdig byttet, så det var bare å finne frem lysene.

Brød ble bakt. Klær ble vasket og selvfølgelig ble oppvasken fikset. Jeg roter jo med noe på kjøkkenet hver dag.

I går ble det en viltmiddag til kvelds. Vi har fått en del viltkjøtt igjen. Nå sitter jeg og koser meg med rester av kjøttet på brødskiva, mens  2 stk Finske Støvere sover ettermiddagslur i sofaen. Dino har fått besøk på ubestemt tid. Faktisk går det overaskende bra med begge to her.

Jeg får akkurat plass til meg selv i sofaen, og der skal jeg sitte å strikke ei stund mens alle sover.

1 stk.

Og 1 stk til.

Og mellom disse 2 sitter jeg inneklemt med strikketøy og telefonen jeg skriver på. Mannen som snorker på den andre sofadelen tror jeg ikke jeg skal dele bilde av…hehe.

Lua mi ble jeg ferdig med nå før maten. Den er ikke presset ennå. Nå skal jeg prøve meg på votter.

Så får vi se hva jeg finner på utover resten av dagen.

Nå er det allerede mørk ute. Det er ei stund siden jeg begynte på dette innlegget. Det blir korte dager. Det er ikke all verdens ting man kommer i gang med da mørket dukker opp alt for tidlig.. I allefall for et skikkelig B-menneske.

Ønsker deg en fin kveld😚

 

 

 

12 kommentarer
    1. Du har jo fått gjort mye. Jeg er A-menneske og dagen min som regel begynner i fem tiden:)
      Godt å få sove lenge. Skulle ønske heg kunne det, men våkner alltid etter fire eller fem timer søvn.
      Fin lue:)

      1. Takk.. Uff 4-5 timer søvn er alt for lite!! Det er det mannen min sliter med også. Max 4 timer i strekk på natta. Derfor blir det som oftest en lur utpå dagen på han.

    2. Koselig at du deler bilder fra julestua di 🙂 Fin llue! 🙂 Det var sikkert godt til deg å sove så lenge, er jo kroppen som melder fra om behov. Og du fikk gjort mye likevel utover ettermiddagen, synes jeg. Herlig! 🙂

    3. Ja, det er jammen tungt nå når vi har så korte dager. Men jammen er du effektiv likevel ❤
      Fin lue, kjekt arbeid i denne årstiden 😍

      1. Effektiv og effektiv…jeg får da gjort litt😊
        Men jeg savner dagslys!!
        Det er godt vi har håndarbeid som kan nytes i denne tida😊
        Ønsker deg en fin kveld😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg