AVSLAPPET I DAG

I dag har jeg gravd frem boka mi om Thai Chi. Jeg har hatt den noen år nå,  og hadde en periode som jeg studerte den inngående rett etter impulskjøpet av den på en Sverigetur. 

Jeg klarte å lære meg et par øvelser som jeg fortsatt husker. En veldig sjelden gang innimellom har jeg husket på å gjøre dem også. Nå er det lenge, lenge siden.

Etter å ha lest ferdig boka om stress, som jeg lånte på biblioteket, fant jeg ut at det kunne være lurt å gjenoppfriske kunnskapen om pusteøvelser og det å finne roen i kropp og sjel.

Så i dag har jeg begynt å lese boka på nytt. Og jeg har gjort pusteøvelser og de øvelsene jeg husket. Om det er god tro eller om øvelsene faktisk har hjulpet, så har jeg uansett en god følelse av å puste mye friere i dag. Hele brystkassen, med lunger og hjerte kjennes utrolig lett og åpen ut. Jeg har vært ganske tett i puster’n noen dager. Så dette var en deilig opplevelse.

Jeg skal lese mer i boka nå før alle tv- programmene for kvelden begynner. Det er veldig interessant lesestoff og spennende læring. Jeg har pustet med magen i hele dag etter pusteøvelsen og hatt en helt avslappende dag. Det var veldig godt etter noen mer eller mindre hektiske dager med maling og andre ting. 

Så da vil jeg bare si – Pust med magen og ha en fin kveld😚

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg