AUGUST OG INNHØSTING

Det begynner og bli tid for å høste inn noe her. Det er masse rips.

 

solbær

 

Lite med epler i år, men noe er det.

 

Tomatene er ikke modne ennå, men i løpet av august tenker jeg de blir bra😊

 

Gressløk er det også en del av. 

 

Gressløken skal finklippes å puttes i fryseren. Eplene skal bli til syltetøy…og sikkert et par eplekaker. Rips og solbær blir det noe syltetøy av, kanskje litt saft og resten går i fryseren til kaker og smoothie.  Tomatene blir brukt i salater, gryter og på brødskiva. Kanskje prøver jeg å lage tomatsaus også og putter i fryseren.

Faktisk har jeg rabarbra også. Det var Fruensvilje som laget syltetøy av det i går. Må sikkert prøve det også da😁 Ellers kan jeg nok bruke litt av den i smoothien også. Den er jo frisk og god.

Så da er det bare å begynne på bærbuskene i dag😊

Ha en fin Søndag.

 

#rips #solbær #epler #gressløk #rabarbra #tomater #innhøsting

 

 

 

7 kommentarer
    1. herlig innlegg,ja rabarbra på havregrøten er kjempegodt :=) jeg har lagt ut et innlegg om gressløk i dag :=) i går lagde jeg ripsgele i tillegg hadde vi til desert.Vi har 5 ripsbusker og det er altfor masse,nå har vi begynt å beskjære dem kraftig,det har resultert i litt mindre bær men dobbelt så store bær ,så det vil vi fortsette med :=) i år har vi så mye plommer og epler i et av trærne att vi har måttet støtte opp alle greiner,skal ta bilde av det :=) så kommer nok et innlegg seinere eller i morgen tidlig ,ha en fin dag da og kos deg med innhøsting

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg