ÅRETS HYTTETUR MED JENTENE

Da var den over da, årets hyttetur med jentene fra jobben. Vi leste i hytteboka at dette her var den 5. gangen vi var samlet på denne hytta. Lattermusklene har fått like god trim i år, som tidligere.

Vi fikk utdelt briller og noe godt i glasset da vi kom.

 

Jeg kom akkurat i tide til siste klokkeslett, som var satt til maten skulle inntas. Dagen ble ikke helt som jeg hadde planlagt før jeg skulle dra, så da måtte det en hvil til før avreise. Jeg snakket såvidt med min venninne på telefonen da hun var klar til å dra.  Da hun hørte at jeg nettopp hadde våknet og fortsatt var trøtt og langt i fra klar enda, var hun raskt med å slenge på røret med  ” da sees vi etterpå da”. Jeg syns nok det ble kjapp avslutning på samtalen, og forklaringen fikk jeg da jeg kom. Hun la på før jeg fikk anledning til å komme med en grunn til ikke og reise. Haha… noen kjenner lusa på ganga. Jeg hadde jo bestemt meg for å reise uansett jeg da, men tida begynte å bli knapp. Så jeg fikk det brenntravelt, men jeg kom i mål  Og det angrer jeg ikke et sekund på.

Jeg fikk sette meg å få igjen pusten mens vi alle tok et glass sprudlevatten før maten. Klarer bare ikke bakker jeg altså, og det er bratt opp til hytta selv om det ikke er mange meterne å gå.

Her er utsikten fra verandaen og ned til vannet. Veien ligger nesten nede ved vannet.

Et flott sted, ved et vann som vi var mye og badet i da ungene vokste opp.  Vi fikk servert god mat som alltid.

Her koser vi oss.

Og vertinnen ordnet opp stadig vekk.  Senere på kvelden ble det både pilkasting og ringspill. Vi spilte med de flotte brillene på.  De kunne vi lukke ned pynten foran brilleglassene på. Så vi tok en runde med ett øye av gangen lukket, og en runde helt i blinde også. Jammen traff jeg like godt i blinde…hehe. 

Her er alle i gang. 

 

Pakkeleken kom seint i gang. Og med vertinnens nye telefon og heller dårlige innsikt i tekniske duppeditter, hadde vi bare flaks som ikke ble sittende i 23 timer og 55 minutter før alarmen gikk og vi kunne pakke ut de gavene vi satt med. Hun syns plutselig at det hadde gått litt lang tid uten at alarmen gikk.

Min venninne som fikser alt sånt tok over telefonen og skjekka den. Godt var det… ellers hadde vi sittet der enda. Hun fiksa den til å ringe etter noen minutter bare . Og vi fortsatte der vi slapp etter nesten å ha mista pusten i latteranfall.

Til slutt ble det et nattbad på oss alle sammen. Halv 2 i natt marsjerte vi ned til brygga i full badekåpehabitt. Bilder måtte til som bevis på badet. Jeg fikk lov å publisere bevisene.

Det var slettes ikke værst.

Vel oppe i trygge omgivelser ble det en Jegershot på hver før vi fant senger, dyner og puter.  Skikkelig koselig kveld og natt😃

Da er det et år til neste gang. 

 

 

6 kommentarer
    1. Fantastisk tur – ser ut som en flott gjeng å være sammen med. Koselig…Bra du kom deg avgårde! 🙂 Mange flotte bilder her hos deg. Bad ble det også! 🙂

      1. Ja , tenk at det ble nattbad 😃
        Nå har jeg både bada og begynt å sole meg igjen. Dette må jo bli en bra sommer 😊 Herlig gjeng dette her ja❤

    2. Knallkjekt det der da 😀 Fikk også lyst på en sånn tur 🙂 Må nok prate med mine venninner. Vi var på tur i april i fjor, men i år har det ikke blitt, pga korona blant annet. Men kanskje vi kan få til en tur i forbindelse med sommeren eller sensommeren. Det fristet i alle fall. Godt du kom deg avgårde, for det der så skikkelig gøy ut 😀

      1. Ja det var gøy😃
        En dag eller 2 med skravling, lek og latter gjør underverker.
        Ring venninnene dine og begynn å planlegg tur 😊
        Klem 😗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg