Årets hyttetur med jentene er fullført

Årets hyttetur med tidligere kolleger er over. Vi hadde det som vanlig kjempegøy med pakkelek og  pilspill-konkurranse. I tillegg fikk vi utdelt noen innviklede gåte/quiz-ark i år. Dét  var noe å vri hjernen på etter godt drikke før, under og etter maten. Sånn skal det være. Noen hjerner klarte å fungere bedre enn andre.

Briller fikk vi i år også. Pluss enda en pynt. Hårbøyler med det man kan kalle blomsteroppsats på.

To sett  briller var ikke godt å holde styr på under pil-konkuransen.

Det kom noen regndrypp en gang i blant. Men det gjorde ingenting. Vi satt under tak på verandaen stort sett vi, og tulla og tøysa. Det var bare under pil-konkuransen vi var ute på plenen.

Nattbad ble det heldigvis ikke noe av. Utover kvelden og natta viste gradestokken mer eller mindre rundt  15°C. Det fristet ingen og krype ut av jakker og bukser, og inn i bade-mundur. Utenom vertinnen da. Hun bader i all slags vær.

I åtte-tida på søndagsmorgenen tok hun en dukkert helt for seg selv. Da hadde hun nok gitt opp oss andre pinglene.

Vi som satt oppe lengst holdt ut til fire på morgenen. Da hadde min venninne Anita underholdt en hel evighet med ei salatklype hun vant i pakkeleken. Jeg fikk noen latteranfall som gjorde at jeg gikk tom for luft og trodde et par ganger jeg skulle svime av og ramle av stolen. Men det gikk bra. Latter må man da tåle. Fikk trena både lunger og magemuskler denne gangen også.

Jeg tok en Monsen. Jeg fant nemlig ut at temperaturen ute var veldig god med jakke på. Og dessuten var det allerede blitt lyst ute igjen da klokka var fire, så jeg var tøff og sov alene ute. Bare på verandaen da altså. Med vertinnen på en sofa rett innenfor vinduene.

Jeg har jo drømt litt om en Monsentur i løpet av sommeren. Det kan nok tenkes det er de fire timene jeg fikk med søvn der ute i ensomheten før noen allerede ville stå opp igjen, blir det jeg må kalle sommerens Monsentur. Det var nemlig ikke fullt så gøy da jeg hørte en bil komme kjørende nede på veien etter en time/halvannens tid. Og i hvertfall ikke da den stoppet rett nedenfor og jeg hørte to bildører bli smelt igjen…og ikke en eneste lyd etter det. Skummelt.

Jeg lå og prøvde å høre etter om noen kvister knakk på stien opp til hytta, men jeg var så trøtt at jeg sovnet igjen før noen hadde rukket å komme så langt som helt opp tror jeg.  Ganske tøff jeg altså, spør du meg. Men jeg tror muligens jeg sier meg fornøyd med den ene overnattinga ute for i år. Selv om det var innmari godt å kjenne en litt kjølig og frisk luft stryke over kinnene i løpet av morgentimene. Jeg bør kanskje slutte å se så mye mord og mysterier på tv. Muligens finne alt annet enn krimbøker å lese også fra Januar og utover mot sommeren, hvis jeg skal ha håp om en enda tøffere Monsen-overnatting etterhvert. 

Da noen begynte å stå opp og ville sitte ute, gikk jeg inn for å få litt mer søvn før jeg syns jeg var klar til å begynne å våkne skikkelig. Jeg fikk et par-tre timer til. Det hjalp. 

Her er et par blide og fornøyde hytteturister klare for hjemreisen.

Da var sola fremme og det var blitt godt og varmt.

Jeg…som var en smule treg på morgenen i forhold til de andre, fikk ordnet meg frokost for meg selv. Masse god mat fra forrige kvelds meny. Spekemat med mye godt tilbehør. Skikkelig sommermat det.

I hytteboka kunne vi lese at dette var 5. året de fleste av oss var samlet. Det var altså jubileum i år. Vi får håpe det blir flere år med hyttetur på oss.

I går ble det for det meste TV-titting  og soving på meg etter jeg kom hjem. Det er helt greit. For det ble nok en gang en trivelig hyttetur med mine tidligere kolleger.

Ønsker alle en fin uke😚

 

 

8 kommentarer
    1. Herlig å lese da! Moro med tur med jentene og masse gøy ble det ingen bad i år..Men utesoving er jo et stort pluss da! Tøff du…Med bildører som smeller og slikt…hm…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg