Appelsintreet mitt.

Jeg tror appelsintreet mitt er blitt 5 år gammelt nå. Jeg la et frø i jorda til en blomst jeg hadde stående i vinduskarmen en vinter. Hver vår og sommer kommer det masse nye skudd og treet vokser.

I vintermørket inne i stua mister det en god del blader. Men det strutter av liv igjen så fort det blir sol og lys i vinduskarmen utover våren.

I går fikk det flytte over i en stor krukke. Røttene hadde vokst langt ut av blomsterpotten det sto i. Jeg håper det vil trives godt med masse ny jord og god plass til røttene sine. Det fikk også stå ute i frisk luft på verandaen noen timer for første gang i år.

 

Nå som det har fyllt 5 år KAN det faktisk begynne å komme frukter på det, etter det jeg har lest. Det blir veldig spennende å følge det fremover fra nå.

HA EN FORTSATT FIN DAG ❤️

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg