Appelsinplanten min.

Denne planten, som kom opp etter at jeg puttet en appelsinstein i en av blomsterpottene mine forrige vinter, vokser som bare det.

Nå er den full av nye skudd.

Jammen er jeg spent på hvor stor den kommer til å bli hvis jeg klarer å holde liv i den.

Den har ikke vært så mye ute og lufta seg i sola enda. Den står stort sett i et vindu inne hvor sola står på i mange timer hver dag.

Denne sommeren har det vært veldig mange soldager, og det liker den tydeligvis godt.

Jeg tror kanskje den burde få ei større potte og vokse i snart. For dette ser lovende ut så langt.

Det varmt hos oss i dag også, jeg skal unne meg en siesta på sofaen nå,  med lydbok . Så kan jeg ta noen runder med gressklipperen etterpå. Jeg orker rett og slett ikke å gå rundt med den midt i solsteika.

Kos deg med det du orker i varmen 😚

 

#appelinplante #appelsintre

 

8 kommentarer
    1. Oj.. gøy at den trives.. Selv om det er varmt nå.. er det kanskje ikke lang nok varmeperiode her i Norge til at det kommer appelsiner på den..eller vet du om det er mulig å få til det også.. ? Dekorativ er den uansett.. Greit å ta det litt rolig i varmen..eller være ved et vann der man kan bade… Sommerklem <3

      1. Det er gøy at den lever og vokser i varmen 😃
        Jeg vet ikke om det kommer appelsiner på den noen gang. Det er nok for kort varmeperiode her tenker jeg. Men det er artig å ha den alikevel 😊
        Sommerklem til deg også😚

    2. Så fin! Håper den lever i mange år og til og med blomstrer etterhvert. Selv har jeg aldri greid å holde liv i sitrus-planter (av steiner jeg har puttet i jorda slik som du gjorde her) lenger enn i et par-tre år…, men jeg har ikke gitt opp å forsøke, ennå. 👌

      1. Takk😊
        Nei man må ikke gi opp. Det koster jo ingen ting å putte en stein i jorda og se om det går bra😊 Vi får se om denne lever lenger enn 2-3 år da.
        Det er lov å håpe😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg